" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۹ ب.ظ

خدایا انصافتو شکر!!

یه وقتا به هر دری که می زنیم نمیشه!!

یعنی عمر و جوونی رو پای یه چیزی میذاری ولی وقتِ دیدنِ نتیجه که میشه انگار که آب تو هاون می کوبیدی و همه ی کارا و زحمتات بی نتیجه مونده!!


بعد آخرِ اون نتیجه و تلاشت اولین جمله ای که به کار میبری این مواردِ:


خدایا انصافتو شکر...!!

خدایا با این حال بازم شکرت...!!

داشتیم خدا...!!

مگه من چه گناهی به درگاهت کردم خدا...!!

این حقِ من نبود خدا...!!

...

از تمامِ این جمله ها فقط یک معنا بدست میاد؛ " اونم منت گذاشتن سرِ خدا... "


یه بار نشده که پیشِ خودمون بگیم ما چیکار کردیم که فقط و فقط برای رضای خودش باشه...

نماز میخونیم، روزه میگیریم، کمک می کنیم، دستِ یکی رو میگیریم، ... اما همش برای بدست آوردنِ اون دنیا و بهشتِ.

اما چیکار برای خدا کردیم؟!


یا فکر میکنیم نتیجه ای که گرفتیم و بابِ میلِ ما نیست، بخاطرِ مرتکب شدنِ یه گناهِ...

یعنی هیچوقت انتظار نداریم که خدا مارو تو منگنه بذاره و همیشه فکر می کنیم داریم تقاصِ یه گناه رو پس میدیم!!

خودش خلق کرده، مالِ خودشِ، هر بلایی هم که بخواد سرش میاره...


بهش ایمان داریم اما اعتماد... نه!!

 

"و لا تمنن تستکثر * و لربک فاصبر "

بر من منت مگذار و عملت را بزرگ مشمار * و بخاطرِ پروردگارت شکیبایی کن. / سوره مدثر، آیات 6 و 7

 

سوته دلان:


اوست نشسته در نظر، من به کجا نظر کنم...


خدایا ببخش که همیشه از تو میخواهم اما تو را نمی خواهم...

خدایا با بردنِ من به جهنم دشمنت رو شاد می کنی و با بردنم به بهشت پیامبرت رو شاد میکنی، و من یقین دارم که شادیِ پیامبرت رو بیشتر از شادیِ دشمنت، دوست داری...

 

 

«و السلام علی من التبع الهدی»




۹۴/۰۴/۱۲
سوته دلان

نظرات  (۱۰)

۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۰:۵۳ آقایی جــــــــــــــــــــــــــــــــــــوگیر
 سلام
 با توجه به اینکه آیه داریم که وَ أَنْ لَیْسَ‏ لِلْإِنْسانِ‏ إِلاَّ ما سَعى‏ (39 نجم) و اینکه براى انسان جز حاصل تلاش او نیست. (39) و در آیه نگفته لیس للانسان الا ما عمل. چون به نتیجه نمره نمی‌دن به تلاش نمره می‌دن پس در کار برای رضای خدا به هر دری که بزنیم می‌شه فقط خودمون نمی‌فهمیم که شده. کار برای رضای خدا هم که نباشه اگر بشه هم باز نشده.

پاسخ:
سلام

ممنون بابت اشاره به آیه...

درسته که خداوند طبقِ آیه به سعیِ ما نمره میده و در کریم بودنش شکی نیست...

اما حرف اینه که ما همون سعی و تلاشی رو هم که انجام میدیم سرِ خدا منت میذاریم و اغلبِ کارهامون بیشتر برای آباد کردنِ اون دنیای خودمونِ تا صرفاً جلبِ رضایتِ خدا...!!

و شاهد مثال از این بالاتر که تو دعای ابوحمزه اومده: "از طرفِ تو دائماً خیر به سمتِ من سرازیر میشه ولی از طرفِ من، شر به سمتِ تو میاد..."

شرمنده نگاه توهستم نگاه کن/ یک بار هم نگاه به اعماق چاه کن/ماغرف درگناه شدیم ونیامدی/

آقا بیا دوباره مرابی گناه کن/آقازمین شلوغ شده,گم شدم,بیا/فکری به حال گمشده بی پناه کن

هدیه به امام حسن مجتی سلامتی وتعجیل در فرج5صلوات باوعجل فرجهم ودعای فرج..

پاسخ:
تشکر...

با خودم میگفتم 
که چگونه خواهی بخشید
این شکننده توبه های مکرر را
و نومید میشدم ...

اما تو در جانم زمزمه کردی 
که کریمی
و با کریمان کارها دشوار نیست ...

التماس دعا

پاسخ:
خوش اومدین :)

خودش گفته: "این درگه ما درگه نومیدی نیست / صدبار اگر توبه شکستی بازآ "...

خیلی ممنون

محتاجیم به دعا...

۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۷ احساس ِ غریب
ای کاش از این خاک، صدا برخیزد

یا دستی باز بر دعا برخیزد

ای کاش دل فتاده در دام گناه

با گفتن یا علی(ع) ز جا برخیزد . . .

التماس دعای بسیار

پاسخ:
ممنون عزیزجان...

محتاجیم به دعا

۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۵:۰۱ نشانه گمنام
سلام و عرض ادب بانووووو
طاعات و عبادات قبول
بنده رو به جا آوردین ؟
باز مثل مطالب بلاگفا از خوندن مطالبتون حال میکنم
استاد به ما هم سری بزنین
لینک شدین با افتخار
یا علی التماس دعای فرج

پاسخ:
سلام نشانه ی عزیز :)

خوبین شما؟

طاعاتِ شمام مقبولِ درگاهِ حق

ممنون از لطفِ همیشگیتون به بنده...

من کوچیکِ شمام، چشم خدمت میرسم... :)

یاعلی


۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۳۳ خانم کارمند
بنده های متوقع و خود بینی هستیم ... تا وقتی با خدا کار داریم خدا خدا می کنیم و بعد که خرمون از پل رد شد ........

پاسخ:
خاصیتِ بشر؛ خودبینی، متوقع بودن و گردنکشی در برابرِ خداست...

شاید به این خاطر که بنده هستیم ولی بندگی رو یاد نگرفتیم...

حرف اینه که اگه کاری هم انجام میدیم سرِ خدا منت میذاریم که من فلان کار رو انجام دادم!!

حتی اگه علنی هم نگیم، اما تو ذهنمون این مساله رو بزرگش میکنیم و دچارِ خودبزرگ بینی میشیم!!

۱۴ تیر ۹۴ ، ۰۵:۵۲ شادی ♥‿♥
سلام

«و اما انسان؛ هنگامی که پروردگارش وی را می آزماید و عزیزش میدارد و نعمت فراوان به او می دهد گوید: پروردگارم مرا گرامی داشته است! و اما هنگامی که او را می آزماید و روزی اش را بر او تنگ میگرداند میگوید: پروردگارم مرا خوار کرده است! ..... » (قرآن کریم/سوره ی فجر/آیات 15 و 16)

فکر کنم همه چیز رو خودش گفته!

♥خدایا خودت کمکمون کن...♥


پاسخ:
سلام

آره واقعاً لُبِّ مطلب تو آیه گفته شده...

ولی موضوع اینه همون نعمتی رو هم که خدا چه به ما داده باشه چه طبقِ مصلحت سلب کرده باشه بازم ما منت سرِ خدا میذاریم!! :(

الهی آمین...

۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۲۵ فاطیما کیان
ما هیچ کاری براش انجام نمیدیم تازه غر هم میزنیم ,بنده های جالبی هستیم

پاسخ:
خوش اومدین :)

یه ضرب المثل هست که میگه مباد که گدا معتبر شود...

دقیقاً حکایتِ ماس، حس میکنیم که معتبر شدیم به همین خاطر اولین کاری که میکنیم گردنکشی در مقابلِ خداست و به قولِ شما سرِ خدا غر می زنیم با اینکه به درگاهش هم هیچی نداریم پیشکش کنیم!

واقعاً بنده های جالبی هستیم!!

حرف حساب جواب نداره
کاملا موافقم با حرفاتون ولی چیکارش میشه کرد ادم دلش میخاد یه توجیهی واسه کاراش پیدا کنه.دیوار کوتاه تر از خداهم نیست.اخه فقط خدا هست که ادمو اروم میکنه حتی اگه سرش داد بزنیم بازم دوسمون داره.
من یکی که خیلی حال میکنم باهاش کل کل کنم.
اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
این حرفِ شما منو یادِ دعای ابوحمزه انداخت که میگه "من از تو به سمتِ تو فرار می کنم...!! "

یعنی در عینِ حال که از خشمِ خدا فرار می کنیم اما تنها پناهنده مون هم خودش هست و این واقعاً یه نقضِ شیرینِ!!

با این حال بازم هر خطایی که انجام میدیم نازمون رو خریدارِ بس که نعوذ بالله مظلومِ! :(


به نظر من این وجود داره که وقتی گناهی انجام میدیم ، یه کارمون هم خراب میشه
یعنی به تقاص گناهی که کردیم فلان کارمون نتیجه نمیده یا خراب میشه
+
شایدم اشتباه باشه دیدگاه من

پاسخ:
بچه ای که ناقص الخلقه به دنیا میاد مگه گناهی مرتکب شده؟!

در مثال مناقشه نیست و این مثالایی که میزنم هم قابلِ قیاس نیست؛ اما مگه حضرتِ ایوب گناه کار بود یا امام حسین ع؟!

بخاطرِ بندگی شون و خیلی چیزای دیگه، ولیِ ما شدن اما طبقِ آیه ی قرآن و سخن پیامبر: "انا بشرٌ مثلُکم..."

منکرِ این نیستم که بعضی از بلایا، تقاصِ گناهانمونِ ولی بعضیاشون صرفاً برای آزمایشِ الهیِ که البته از قدرتِ درکِ ما خارجِ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">