" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۴۳ ق.ظ

نامه‌ای به واقعی‌ترین شخصیتِ خیالی تاریخ!!

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سلام

بنده یک عدد به چالش دعوت شده هستم توسطِ جناب آقای میم. البته گویا شخصِ اولِ دعوت کننده جناب آقای آقاگل بودن...

ضعف در کمّ و کیفِ ماجرا را بر حقیر ببخشایید. 

 

همیشه به خودم می‌گفتم خدایا بارپروردگارا، کسی منو به این چالش‌ها دعوت نکنه بسکه برام جذابیت نداشت!
اما حالا که دارم می‌نویسم می‌بینم اونقدرا هم سخت نیست! 
همون‌طور که طبقِ فرموده‌ی امیرالمومنین؛ هنگامى که از چیزى (زیاد) مى‌ترسى خود را در آن بیفکن، چرا که سختىِ پرهیز از آن، از آنچه مى‌ترسى بیشتر است.

بگذریم! خیلی از بحث دور نشیم!
با خودم خیلی فکر کردم ببینم شخصیتِ مورد علاقه‌ام کی یا چی بوده که بخوام براش نامه بنویسم!
شخصیتِ کتاب، تاریخ، کارتون، فیلم، انیمیشن، شهدا...
اما دیدم به قدری صنم دارم که یاسمن توش گُم میشه! :/
بخاطرِ همین تصمیم گرفتم به واقعی‌ترین شخصیتِ خیالی این روزها یعنی "کرونا" نامه بنویسم.

 

کرونا جان سلام؛
جنگِ اول به از صلحِ آخر! اینو گفتم که دلخوری پیش نیاد!
خدا ازت نگذره که هرکدوممون رو در این کره‌ی خاکی یک‌جوری گرفتار کردی!
زن، مرد، بچه، پیر، جوان، دانش‌آموز، دانشجو، دکتر، پرستار، رییس‌جمهور!! (از اتاق فرمان اشاره می‌کنن که جمعه جوابگو هستن) وزیر، وکیل، پاکبان، کاسب، کارمند و... 
خلاصه که خوب شبِ عیدی کاسبیِ همه رو کساد کردی! 
سال‌های قبل فکر می‌کردم یعنی چی می‌تونه ترافیکِ آخرِ سال و این همه هیاهو رو کم کنه، به همه چیز فکر می‌کردم الا تو!
خداییش چی شد که یک‌دفعه از بینِ این همه ویروس مهم شدی! 
چی شد که انقدر جدّی گرفتیمت!
اصلا جدّی بودی یا شوخی شوخی جدّی شدی!
چی شد که تونستی سطحِ فرهنگ و اخلاق و... رو یک‌شبه جابجا کنی!
یک عده افتادن به کاسبی از درماندگیِ مردم که «وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفین...»
یک عده هم ثابت کردن که نه سیل نه زلزله و نه حتی ویروس می‌تونه مرام و مردونگیشون رو زمین بزنه!
با اینکه پشتت به یک عده لاشخور و نون به نرخِ روز خور وصل بود اما همون  عده ثابت کردن که گُنده‌تر از تو هم حریفشون نمیشه! تو که عددی نیستی!
خلاصه که خوب جولان دادی، اما چه بخوای چه نخوای عمرِ تو هم چند صباحی بیشتر نیست.
و این هم فقط یک آزمایشی برای عیارسنجی بود!
اینکه سِره و ناسِره از هم جدا بشن!
اینکه دوست و دشمن مشخص بشه!
اینکه قداستِ کارِ مدافعانِ سلامت بیشتر شناخته بشه!
اینکه خوارج شناخته بشن!
اینکه مردم غربال بشن!
اینکه بیشتر قدرِ امنیتِ جسم و روان و سلامتی شناخته بشه!
اینکه با هم مهربون‌تر باشیم!
اینکه دنیا دو روز بیشتر نیست!
اینکه...

خلاصه اینکه؛
"کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذوالجلالِ والاکرامِ"

 

+ برای هم از خدا سلامت بخواهیم؛
سلامتِ جان
سلامتِ روان
سلامتِ جسم
سلامتِ قلب
سلامتِ زبان
سلامتِ اخلاق
سلامتِ کردار...
پول رو هم ان‌شاءالله خدا می‌رسونه، سلطان محمود خرِ کیه؟!!

 

«والسلام علی من التبع الهدی»

 

۹۸/۱۲/۲۸
سوته دلان

نظرات  (۱۱)

سلام و عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان..

ان شالله که در دوره آخرالزمان همه ما پایبند به اعتقاداتمون باقی بمونیم و عاقبت به خیر بشیم...

 

پاسخ:
سلام برادر بزرگوار؛
خوبین؟ خانواده محترم خوبن؟
طاعاتتون مقبول درگاه حق ان‌شاءالله ⁦🙏🏻
ممنون که به یاد بنده بودین، من متاسفانه خیلی وقته نمی‌تونم بلاگفا رو باز کنم، لطف کردین...
ان‌شاءالله عافیت در دین و دنیامون...

سلام... خوبید؟ سال نوی شما مبارک... دعای سلامتی و دلخوشی برای شما و خانواده دارم...

آره خواهر... تازه کلی حکمت و خیر هم توش بود عجیب...!!! 

پاسخ:
سلام مهدیه جان؛
زنده باشی عزیز...
ان‌شاءالله احوال خوب برای شما و خانواده محترم در این سال و سالهای آتی به همراه سلامتی و تندرستی و عافیت رقم بخوره...

متاسفانه حکمت و خیر هرچیزی برامون دیر روشن میشه!

سلام سال نو مبارک.

جالب بود نامه به یک ویروس :)

پاسخ:
سلام و سلامتی ان‌شاءالله؛
بر شمام مبارک
چه کنیم دیگه، حضرت یار کم نبود، برای اینکه دعوا نشه به ایشون نوشتم! :)

۲۹ اسفند ۹۸ ، ۲۱:۲۸ اقای ‌ میم

ممنون که دعوتم رو پذیرفتید:)

پاسخ:
زنده باشید...

۲۸ اسفند ۹۸ ، ۱۲:۵۲ صحبتِ جانانه

افراط و تفریط اگر نکنیم ظهور می‌شه دیگه:)

پاسخ:
گل گفتین! :)

آره دیگه واقعی اما خیالی 

طبق حرفای اینا اون واقعیه اما همونجور که می بینیم خیالیه 

و چون حرفای اونا رو قبول دارم من هم میگم واقعی 

گرچه ایمان اصصصصلا ندارم 

پاسخ:
ای دل غافل... :(

۲۸ اسفند ۹۸ ، ۱۱:۲۹ شنگول العلما

 

بدانید که بار دیگر همانند روزگارى که خداوند، پیامبرتان را مبعوث داشت، در معرض آزمایش واقع شده اید. سوگند به کسى که محمد را به حق فرستاده است، در غربال آزمایش، به هم درآمیخته و غربال مى شوید تا صالح از فاسد جدا گردد. یا همانند دانه هایى که در دیگ مى ریزند، تا چون به جوش آید، زیر و زبر شوند. پس، پست ترین شما بالاترین شما شود و بالاترینتان، پست ترینتان. واپس ماندگانتان پیش افتند و پیشى گرفتگانتان واپس رانده شوند. نهج البلاغه خطبه 16

پاسخ:
به‌به؛
ختامه مسک...

آره قبول دارم  من زندگی خودمم رو لنگ کرده باید موضوع تزم تصویب میشد کارام کلی عقب افتاد ولی خب سعی کردم خودم رو راضی کنم حرص نخورم:)))))

پاسخ:
ان‌شاءالله این ایام هم میگذره و مشکلات همه به امید خدا حل میشه؛
تصویب تز که نه ولی ان‌شاءالله بعد از دفاع منتظر شیرینی هستیم! :)

خوبه ولی یه سبک زندگی جدید یکم زیادی تکراری شده بود  روال قبل من که داره بهم خوش میگذره مخصوصا که مریضم شدم از ترس کرونا نمیگذارند هیچ کاری بکنند راحتم :)))))))))

پاسخ:
به ماها که خوش میگذره ولی خب همین سبک زندگی جدید، زندگی یه عده رو برای چند ماه فلج می‌کنه! از اجاره، کرایه، زن و بچه...
هرچند که روزی رسون خداست...

تنتون سلامت بانو :)

سلام 

انصافا فکر نمی کردم منظورت کرونا باشه من فکر کردم میخوای به امام زمان نامه بنویسی :| معنی تیتر برام این بود البته نوع وبلاگت هم همینو به ذهنم آورد 

اینو حالا بذار برای مسابقه ی اون آقاهه که دکترا داره 

فامیلش چی بود؟ 🤔 

🤔🤔

ها دکتر صفایی نژاد 

 

با موضوع کرونا مسابقه داستان نویسی گذاشته 

با یک تیر دو نشون میزنی 

ببین من چه دوست خوبیم 😊

پاسخ:
سلام گل دختر 
یعنی کشته مرده اون پاراگراف اولتم! :))
بعدم مگه امام زمان خیالیه؟! :/

در خوب بودنت که شکی نیست ولی می‌دونی چقدر به ذهنم فوشار آوردم تا این تراوشات رو داشتم، حالا مفت و جانی بذارم برا مسابقه؟! :)

۲۸ اسفند ۹۸ ، ۰۸:۲۸ صحبتِ جانانه

خدا ازش نگذره

 

پاسخ:
زیادی بهش بها دادیم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">