" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۲۷ ب.ظ

ماه پشتِ ابر نمی مونه!!

بخش اول:

پست بدعت مذهبی رو به یاد دارین؟!

طلبه ای با اصولِ دگماتیسم، که حرفای خودش رو به مراجع نسبت میداد!!

به تازگی فهمیدم که مریدِ "سید صادقِ شیرازی" هستش...

در معرفی شیرازی و خاندانش، همین قدر بگم که به شیخ و شیعه ی لندن نشین معروفن...!!

با اصولِ ولایت مداری مخالف و بی تفاوت نسبت به نسل کشی در کشورهای مسلمان و همسایه...

و معروف ترین نظرش اینکه قَمه زنی در ایامِ محرم رو نه تنها پسندیده بلکه واجب میدونه!!

خداروشکر که حقایق پشتِ ابر نمی مونه!!

بیشتر مراقبِ فضای مجازی و عقاید و باورهامون باشیم!!

شیطان همیشه قرار نیست از راهِ خلاف مارو از راه به در کنه!!

 

بخش دوم:

عکس نوشته ای رو دیدم که روش نوشته بود:

"از فتنه ها و وسوسه های زیادِ شهر؛ اِنّی اعوذ بالحرم شاه کربلا"...!!!

اینکه مطلب فارسی – عربی نوشته شده و باعثِ تعجبِ، جای خودش!!

اما بیشتر این قسمتش جلبِ توجه میکنه که نوشته به حرمِ شاه کربلا پناه می برم!!

 

سوره ی ناس رو می نویسم برای اینکه یادمون بمونه باید به کی پناه ببریم و به سمتِ کی استغاثه کنیم و از کی مدد بخوایم...

"بسم الله الرحمن الرحیم* قل اعوذ برب الناس* ملک الناس* اله الناس* من شر الوسواس الخناس* الذی یوسوس فی صدور الناس* من الجنه و الناس"

 

سوته دلان نوشت:

مهربان خدا...

 از نفسم، شیطان، جهل، خرافات، افراط و تفریط در حقِ ائمه، ریا، بغض و کینه، حسد و ... فقط و فقط به "تو" پناه می برم.




«والسلام علی من التبع الهدی»




 

۹۴/۰۸/۱۷
سوته دلان

نظرات  (۱۷)

۲۴ آبان ۹۴ ، ۲۱:۱۹ نشانه گمنام
سلام بر دوست خووووووووووبم
بابت تاخیر همیشگی شرمنده
بابت پستتون ممنون
ای خدا یاری بده ما رو و دور کن از هوسهای وحشتناک شیطانی
همیشه آگاهمون کردی با پستای زیباتون
موفق باشین و سرفراز
یا علی التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام نشانه ی عزیز و محترم

اختیار دارین، این چه حرفیه، من یه مدت کوتاهی کردم، انشاءلله در اولین فرصت خدمت میرسم
ممنون از نظر لطف شما خواهر خوبم...

تندرست و سلامت و عاقبت بخیر بشین انشالله...
یاعلی
در پناه حق

خواندن حدیث شریف کساء برای طلب حاجت در اولین جمعه ماه صفر

پیامبر (ص) قسم یاد کرد اگر میان پیروان ما طالب حاجتی باشد، خدا به واسطه خواندن حدیث کساء در اولین جمعه ماه صفر آن را برآورده میکند
پاسخ:
تشکر از لطفتون...

سلام عزیزم
مورد اول که اصلا محلی ازاعراب نداره و جای بحث نداره چون واضحه
اما اون شعر که گفتی،انقدرهاهم ایراد نداره
البته منظور شما رو کاملا متوجه شدم اما یکی از شیوه های عالی نگارش شعر،اختلاط دوزبان هست 
تواشعار حافظم خیلی اومده
اصلا جزء افتخارات و کمالات یک شاعر محسوب میشه چون هرکسی به زبان خودش که میتونه شعر بگه،هنر اینکه آشنابه زبان دیگه ای باشه واین دو رو تلفیق کنه
راجع به مفهوم شعر هم باید بگم،البته که تنها پناه وملجا خداست و ذوات مقدسه تنهاواسطه ی خیرند اما وقتی ما به زیارت حرم سیدالشهدا میریم دراصل داریم پناه میبریم به واسطه ای که خود او به سرچشمه متصله
ما سر الفاظ که دعوا نداریم
ازنوع شعرم کاملا مشخصه بحث غلو در میان نیست
شعری که مفهوم افراطی داشته باشه،از ابتدا وانتهاش و کلمات جانبیش کاملا مشخص میشه

پاسخ:
سلام و عرض ادب خدمت ساقی عزیز

مورد اول اهمیتش کم نیست چون ممکنه بازم با این اعتقادات چه در فضای مجازی و چه حقیقی باهاش مواجه بشیم!

اما مورد دوم فک کنم به تعداد نظرات مخالف، نظرم رو گفتم اما بازم به احترام شما دوست عزیز می نویسم! :)
بنده هم به اشعار شاعران بزرگ اشاره کردم که دو زبانه بوده، اما بزرگوار هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!!
این شعر نه در وصف خداست و نه معشوق زمینی!
بلکه در وصف امام حسین هستش...
مساله ی ولایت و امامت یکی از اصول دینی ما هستش که همین اختلاف با مذهب اهل سنته...
جدای از اهل سنت، وهابیت و داعش رو در نظر بگیرین که همیشه منتظر بهانه گرفتن از شیعه و بدتر از اون شیعه کشی هستن!
حالا وهابیت و داعش به کنار، اما با اهل سنت که نمیشه جنگ کرد...
این عکس نوشته در شبکه های اجتماعی دست به دست پخش میشه و خودتون باید متوجه بازخورد نسبت به این مطلب و نوشته باشین!

ضمن اینکه برخلاف حرف شما، اختلاف سر لفظه!
این شعر رو من و شمای نوعی نمی خونیم که بخاطر علاقه به ائمه به به و چه چه کنیم!
بلکه طیف وسیعی از مذاهب میخونن!
پس نمیشه به سادگی ازش بگذریم و به دنبال مفهوم و معنی باشیم!
کسیکه اصل رو قبول نداشته باشه به ظاهر اکتفا میکنه و به دنبال نیت و قصد شاعر نیست!
یک ذره بحث دلی و عاطفی نگاه کردن به قضیه رو باید کنار بذاریم...
همه مون به ائمه علاقه و ارادت داریم، اما نباید به گونه ای رفتار کنیم که بر اثر رفتار ما عده ای ضد ولایی بشن!
طبق سوره فقط خداوند مامن پناه بردن هست ولاغیر...
تنها وجودی که خود پیغمبر، یعنی عزیزترین مخلوق خدا، بهش پناه می برد...

خدایا پناه بر تو از تمام آفات و بلایای روزگار

۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۶ تبسّمِ عشق

سلامِ مجدد عزیزم

راستش یادِ یه مطلبِ زیبایی افتادم که فکرکردم گفتنش در این قسمت خالی از لطف نباشه...^_^

در یکی از مطالعاتم از کتب استاد اصغر طاهرزاده خوندم که:

وقتی بناست فرهنگِ اهل البیت علیهم السلام در جامعه شکوفا شود، لااقل اگر انسان ها حکیم نیستند باید به دنبالِ حکمت باشند. باید سطحِ فکرِ انسان ها رشد کند تا پذیرایِ حکمتِ اهل البیت علیهم السلام شوند. و این تکلیفی است بر من و شما، تا طوری زندگی کنیم که در زندگی، سطحی نشویم وگرنه حکمت علوی را در روابط اجتماعی مان نخواهیم یافت.

واین رو بخاطر داشته باشیم که روش اهل البیت حکمت و تدبّر و تعمّق است، تا انسان ها از طریق حکمت و تدبّر در سخنانِ آن بزرگان، در زندگیِ دنیایی به عالَمِ بالا دست یابند.

پس میشه گفت، سطحی نگری؛ آفتِ دوری از اهل بیت علیهم السلام ِ.

باشد که به لطف و عنایتِ خدایِ مهربون به بصیرتِ واقعی دست پیدا کنیم که خیلی جایِ کار داره...!

در پناهِ حضرتِ یار باشی مهربونم.

یاحق.

پاسخ:
سلام عزیزجان

ممنون از لطفت، خیلی مطلب خوبی بود...

ممنون که اینجا بهش کردی، استفاده کردم ازش...

در پناه حق

۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۳:۵۴ تبسّمِ عشق

سلام سوته دلانِ عزیز

واقعا عالی بود...

احسنت به این همه جسارت و آگاهی...

ممنون که ما رو هم آگاه کردین

واقعا به خدا باید پناه برد، خیلی سختِه نگه داشتنِ ایمان در این زمان و فضااها

خدا خودش کمکمون کنه...

ممنون عزیزم بابت پست هایِ خوبتون.

پاسخ:
سلام تبسم عزیز

نگاه شما عالی بود

اختیار دارین، نظر لطف شماس...

تو این فضا به نظرم نگه داشتن دین و ایمون به مراتب سخت تر از دنیای حقیقی!

خدا خدوش کمکمون کنه و ما رو آنی به حال خودمون رهانکنه...

ممنون از شما که وقت گذاشتین خوندین...
در پناه حق 


۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۱:۳۹ آقای جوگیر
 صادق شیرازی رو نمی شناسم
صادق لندنی هست نه شبرازی 
اکثرا توی واسطه قرار دادن امامان
یا از این ور بوم می افتیم یا از اون ور بوم
پاسخ:
لندنی نسبتی هستش که بهش دادن وگرنه فامیلیش شیرازی...

این ملت تو همه چی یا از این ور غش کرده یا از اون ور؛ آخه یکمم تعادل چیز بدی نیس به والله! :|


سلام
نکته دومی که اشاره کردین خیلی به جا و درست بود ... به این میگن سفسطه ... به قول شما حرم شاه کربلا ... به چی هم پناه میبره !!!! اگرم بگی اشتباهه یه جوری علیه ات جبهه میگیرن انگار مرتد شدی ...!!!
یه گروه از این ور فشار میارن ... گروه دیگه کلا بی ایمان ...
از هر دو جبهه میخوریم ... به این میگن جاهلیت مدرن ... هر کدوم به نحوی ...!!!
پاسخ:
سلام 

خوش اومدین... :) 

درسته، بازی با الفاظ میکنن و به گمونشون دارن به مذهب هم کمک میکنن!
اما غافل از اینکه مذاهب مختلف، شیعیان رو زیر ذره بین گذاشتن!

جاهلیت مدرن بهترین واژه برای این تفکرات امروزی هستش...

ممنون از شما...
در پناه حق 

سلام عزیز

عالی بود... هرچند ناراحت شدم وقتی فهمیدم قضیه ی اون آدم رو!...خدا نجاتش بده...

خدا ما رو هم از آفتها در امان نگه داره ان شا الله...

در مورد بخش ذوم هم موافقم.. اتفاقا یادمه حتی یسری مداح ها تو کشور خودمون به مردم میگن:"حالا دستاتو ببر بالا... "بعد از امام حسین ع چیزی میخوان...
رهبری معظم هم تو یکی از فرمایشاتشون تذکر داده بودن که این کار غلطه و دستها رو فقط باید برای خواستن از خدا بالا برد...

ولی امان از دست بعضیا...از اونور وهابیه بخاطر زیارت ائمه س به ما بگه مشرک، از اینور امثال اینا بهمون بگن ولایت نمیفهمیم!!


خدایا، واقعا پناه بر تو...
پاسخ:
سلام یس جان

نظر لطفته...

هرچند که ناراحتی هم داره ولی خب خوبیش اینه که از این به بعد آدم میدونه با بعضیا چجوری باید صحبت کنه یا حداقل با چه اصولی باید حرف بزنه!
چون بعضیا خودشون و عقایدشون رو پشت این صفحه مخفی کردن بعد چیز دیگه ای از خودشون نشون میدن...

در مود مطلب دوم هم که خدا خیرت بده...
حرف منم همینه که اونا به مفهوم حرف ما کاری ندارن، ظاهر رو نگاه میکنن...
ضمن اینکه طبق سوره پناه بردن فقط مختص خداست...
حتی خود وجود نازنین پیغمبر که اولین موجود بهانه ی خلقته به خدا پناه میبره...

اما به قول شما دائما یا از این ور محکوم میشیم یا از اون ور!!
واقعنم امان از دست بعضیا...!!

خدایا پناه بر تو از آفات و بلایای روزگار...

سلام 
لعنت به این الاغ بی دم جعفر کذابم تو این زمان زیاده

درباه ی دومی : وبتغوا الیه الوسیله
پاسخ:
سلام

بچه شیعه هیچوقت دهانش رو به ناسزا آلوده نمیکنه، ضمن اینکه: "و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما"...

اما درباره ی مطلب دوم: مفهوم رو عنوان نکردم وگرنه بله ائمه وسیله ی تقرب هستن...
معنی کاملا در ظاهر واضحه و اینه که غالی از ائمه میسازه!

من منظورم این نبو که باید به زبان فارسی عربی بنویسیم،  منظورم این بود که دارم در مورد اون نوشته که به زبان فارسی عربی نوشتین صحبت می کنم
+
من کاملا از زبان فارسی دفاع میکنم
+
اتفاقا تو این مورد باید از هندو ها یاد بگیریم و از مذهبمون خیلی بیشتر دفاع کنیم جار هم بزنیم
البته دفاع کردن نه به این صورتی که بگیم فلانی شیعه نیست پس بکشیمش.  نه.  منظورم دفاع در مقابل هجوم ها است. 
بازم میگم اون نوشته خیلی هم خوبه و بسیار ماهرانه زبان فارسی و عربی رو تلفیق کرده و زیبا هم به ارزش و مقام امامان اشاره کرده

پاسخ:
منم با زبان فارسی مشکل ندارم...

حرفم سر اینه که اون مطلب تو شبکه های اجتماعی پخش شده و فقط در ایران محصور نمی مونه!
حرفم بیشتر سر مفهوم مطلب بود که پر از ایراده!
وگرنه در اشعار شاعران بزرگ ما هم دو زبانه نوشته شده...
و اگر برای خودمون بود ایراد نداشت...

اما در مورد مذهب دلیل نمیشه که هرکی اعتقاداتش رو جار زد یعنی باورهاش درسته!
حالا به هر مذهبی که میخواد باشه...
کما اینکه میگن طبل هرچی پرصداتر تو خالی تر!
ضمن اینکه دفاع از مذهب به معنی ترویج غلط نیستا!!

یکی از اصول ما ولایت هستش؛ درست...
اما باید به روش منطقی از ولایت دفاع کرد...
نه با شعری که خودش شبهه ایجاد میکنه!
کسیکه از مذهب دیگه برخوردار باشه به دنبال نیت شاعر نیست، بلکه به ظاهر اکتفا میکنه...


بچرا همه اش ما مراعات کنیم؟
تو هند طرف گاو میپرسته ، جار هم میزنه
تو همین عراق و سوریه من خودم فیلمشو دیدم
داعش ازشون میپرسه نماز صبح چند رکعت هستش و اذان بگو
بعد شیعه ها رو میاره کنار میکشه
به چه جرمی؟
صد در صد با نوشته فارسی عربی موافقم
همیشه هم بزرگان گفتن برای رسیدن به خدا ائمه رو واسطه قرار بدین

پاسخ:
مهندس اگه ما نخوایم مراعات کنیم که پ چه فرقی با هندو و بودایی و وهابی ها داریم!!

منم قبول دارم که مرتکب جرمی نشدیم و شیعه همیشه در طول تاریخ بهش ظلم شده اما اینم راهش نیس که با این نوشته ها به ائمه ظلم کنیم...

اما در مورد زبان؛ من نه غرب زده م نه شرق زده نه عرب زده...
اما قبلا یه مطلبی به اسم "من عرب فطرت" (فروردین 94) نوشتم که موضعم رو در مورد زبان مشخص کردم...
و اینکه زبان فطرتمون متفاوت از زبان عربی هستش...
و هرچیزی باید سر جای خودش باشه حتی زبان!!

+و اینکه من کلا سرم درد میکنه برا بحث کردن! :) 

سلام
اون اولیه که ارزش بحث نداره چون از بحثش با شما تابلو بود چه ادم خشک مغزیه.
ولی قسمت دوم حرفتون کفر ادمو در میاره
امان از افراط و تفریط 
همیشه یا امام رو به خدا میرسونیم یا از ادم عادیم پایینتر می کشونیم
.هیچ وقت جایگاه امام رو نشناختیم.همه ی دردسرهای ماهم بر میگرده به معرفت غلطمون.

خدایا پناه بر خودت.
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام

مطلب اول؛ من که این وسط موضوعیت ندارم، فقط خدا کنه مطالب اینجور افراد شاین نشه که ضررش بیشتر از دشمنی علنی...!!

اما مطلب دوم؛ طبق فرموده امیرالمومنین علی ع: هلک فی رجلان، محب غال و مبغض غال.

خیلی خوب بود:)
چهار قل مخصوصا ناس وفلق ب آدم خیل آرامش میده...
خدا یارت...

پاسخ:
آره منبع آرامشن...

زنده باشی، ممنون از لطف شما...

اون متن فارسی عربی
برای رسیدن به خدا و این که خدا هواشون رو داشته باشه ، شاه کربلا رو واسطه قرار دادن
و به نظر من منظورشون همینه
+
در مورد اون طلبه هم این که خودمون کم نداریم از این طلبه ها و اخوند ها و روحانی ها
لباسی که تنشون هست رو فقط برای جنبه مادی و استفاده از امکانات و امتیازات هستش
اگه این امتیازات رو بگیرن و ارزش لباسشون مثل ارزش لباس من و شما باشه ، شک نکن اصلا منکر همه چیز هم میشن
+
و گلایه دارم .
هر خارج نشینی ادم بدی نیست
این رفتار و عمل و اندیشه ما است که نشون میده چی هستیم
نه این که کجا زندگی میکنیم
بله محیط میتونه تاثیر داشته باشه اما به تنهایی نمیتونه عامل بد بودن باشه
پاسخ:
هم شما و هم بنده خوب میدونیم که به فرض اگر نویسنده ی متن قصدش واسطه قرار دادن بوده، این طرز نوشتن برای مملکتی که پر از مذاهبِ عقیدتی هستش اصلاً درست نیست...

+از این دست طلبه ها کم نداشتیم و نخواهیم داشت...
فقط صرفِ "ان الذکری تنفع المومنین" گفتم که بدونیم شیطون حتی به اسمِ طلبه هم میتونه تو فضای مجازی اثرِ خودشو بذاره وگرنه همه ی حرفای شما صحیح و بجاست...

+در موردِ گلایه بعداً جوابتون رو خواهم داد...

سلام..

ذکر شر این اقای صادق شیرازی رو زیاد شنیدیم ..
حتی برادر شون هم به مرحوم ایت الله بهجت توهین کرده بودند ..
اگرچه هنوز متوجه نشدم چطور به ایشون اجازه زندگی در قم رو میدند ..

خدا خودش صاحبمون رو برسونه
پاسخ:
سلام

آره واقعنم باید گفت ذکر شر...

منم بعد از اینکه چند تا پست اون طلبه رو دنبال کردم متوجه شدم مرید شیرازی هستش...

خودش، برادرش، دامادش...
چی بگم والا...!!

الهی آمین

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۴۶ دختر حــَوا :)
من مشکلِ اون انی اعوذ ... رو نمیفهم
میشه توضیح بدین؟
پاسخ:
در جایگاه والای ائمه شکی نیست...
اما تنها ملجاء برای پناه بردن خداست نه ائمه...
کسیکه خود ائمه هم از شر روزگار بهش پناه بردن...

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۵ صحبتِ جانانه
++
پاسخ:
ممنون که وقت گذاشتین خوندین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">