" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ق.ظ

بدعتِ مذهبی!!

این پست با بقیه ی پست ها کمی فرق داره!!


اگر وقت کردین به "اینجا" سر بزنین و نظرتون رو اگه تمایل داشتین با توجه به پست و کامنت ها، یا همونجا بگین یا در سوته دلان بنویسین...


با توجه به وضعیتِ جامعه و چند دسته شدنِ مردم، موضوعِ کم اهمیتی نیست!!


سوته دلان نوشت:

مهربان خدا؛ نورِ هدایتت را بر ما بتابان...



«والسلام علی من التبع الهدی»




۹۴/۰۷/۲۱
سوته دلان

نظرات  (۱۷)

۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۴۰ آسمان تب دار
سلام...
کامنت sp و پاسختون خیلی عالی بود...
ان شاالله عاقبت بخیر باشید...
پاسخ:
سلام

خوش اومدین :)

نظر لطف شماست...
ممنون که به مطالب قبل سر زدین...

شمام عاقبت بخیر بشین انشاءلله...
در پناه حق...

۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۴ تبسّمِ عشق

سلام

گاهی وقت ها اطلاعاتی که از کامنت ها به دست میاد خیلی میتونه کاربردی و موثر باشه واسمون

ممنون، فیض بردیم

در پناهِ خدا باشی سوته دلانِ عزیز

پاسخ:
سلام و عرض ادب خدمت تبسم عزیز

آره من خودم یه وقتا از کامنتا خیلی استفاده میکنم و با دقت میخونم، خیلی راه گشان...

زنده باشی  عزیز جان...

در پناه حق 


بخواب گل پسرم تو کجا و باران ها

لب تو چشمه ی دریا و تشنه انسان ها

 

سفید تر زگلویت ندیده است کسی

گلوی تو شده مضمون ناب دوران ها

 

به روی دست پدر عاشقانه می خندی

چه آتشی زده این صحنه در دل و جانها

 

چه کینه ای است که این قوم زیر سر دارد

جمل گذشت ولی رد پای شیطان ها...

 

حدود شرعی صید و شکار معلوم است

چقدر تیر بزرگ است نا مسلمان ها

 

و هاجر و رد خنجر، رباب و حنجر تو

چه فصل مشترکی داشت عید قربان ها



پاسخ:
خیلی ممنون...

التماس دعا...

هدیه امام حسین(ع) به امیر کبیر
یکی از روایت های جالب در مورد شهادت امیر این است که آیت الله محمدعلی اراکی بازگو می کند ومی گوید که در خواب امیرکبیر را دیده است که جایگاه رفیعی در عالم برزخ داشته است. سبب آن را می پرسد و امیر پاسخ می دهد :"با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم می رفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! دو تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم ، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.
پاسخ:
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک...

ممنون، قشنگ بود...

سلام بزرگوار این لینکم بده به اون آخوند مقدس نما
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930909000824
پاسخ:
سلام

تشکر از لطفتون...

بعضی کارا مث آب تو هاون کوبیدن می مونه...

با اجازه تون اونجا کامنت نذارم، چون دیگه به ایشونم گفتم بیشتر از این جدل میشه و درست نیست...
خودم میخونم، دوستان دیگه هم اگه خواستن بخونن...

بازم ممنونم، زحمت کشیدین...

انشالله که خداوند لحظه ای هیچکدوممون رو به حال خودمون رها نکنه...

سلام 
اتفاقا من این سخنرانیو کامل گوش دادم .ایشون فقط گفتن ما در روایات چیزی به نام دهه محسنیه نداریم .
فکر کنم اقای مکارمم تایید کرده بودن و مجوز عزاداری برای حضرت محسن رو بدعت اعلام کردن.
بحث شما هم با اون اقای روحانی در سایت خوندم خیلی قشنگ استدلال کردید ولی خب متاسفانه اون حرف خودشو میزنه .
کلا ما وقتی کسیو دوست داشته باشیم همه حرفاشو قبول داریم .و خدا نکنه از کسی بدمون بیاد دیگه هر چی بگه اشتباست (اکثرا همینجورین).
من مطمئنم اونایی که از اقای رحیم پور انتقاد کردن سخنرانیه کاملشو گوش ندادن و بر اساس نظرات دیگران انتقاد میکنن.متاسفانه این مشکلیه که تو جامعه اپیدمی شده.

یچیزی من احساس میکنم یه شبکه ای در ایران هست که هرکسی از امام و انقلاب دفاع کنه سعی میکنن خوردش کنن.این همه سخنران هست چرا به اونا گیر نمیدن فقط مشکلشون با اوناییه که حق میگن.اگه کسی بود که مثل همه از نماز و شکیاتش میگفت کسی کارش نداشت.
خب یچیزه دیگه هم هست من به ایشون خیلی احترام میزارم چون کسی هست که هم از داخل بعضیا باهاش مشکل دارن هم از بیرون و این یعنی اون اهل حزب بازی نیست و فقط حرف حق میزنه.

خدایا یکاری کن هر چه زودتر بفهمییم.

اللهم عجل لولیک الفرج
.


پاسخ:
سلام بزرگوار

ممنون از توضیحاتی که دادین، به خصوص قسمتِ آقای مکارم...

همه ی حرفاتون رو قبول دارم مخصوصاً در موردِ جنابِ ازغدی و همچنین شبکه ای که بهش اشاره کردین!
از لطفتون ممنونم، هرچند که قصدِ دفاع از خودم رو نداشتم...

اتفاقاً در تاییدِ حرفِ شما اینو میگم که من این موضوع رو از یه بنده خدایی پرسیدم، در جواب گفتن مشکل اینه که خیلِ عظیمی از روحانیون (اساتید) این برنامه هارو نمی بینن و فقط شاگردانی که می بینن بخش هایی از حرف رو قیچی میکنن و میبرن از اساتید سوال میکنن و همه ی حرف رو به اونها نمی رسونن، به همین خاطر باعث میشه که این مشکلات پیش بیاد!!

حرفِ بنده هم همین بود که جنابِ ازغدی گفتن بدعت ایجاد نکنین ولی ایشون متاسفانه چون جوابِ منطقی نداشتن فقط مغلطه یا سفسطه میکردن...
میگن یه بار سقراط به دادگاه خونده میشه و از خودش با حرفاش دفاع میکنه اما متهم میشه چون همه ی حرفاش عینِ حق بود، اما دفعه ی بعد همین حرفارو با صغرا کبرای غلط که نتیجه ی دیگه ای میده بیان کرد و تبرئه شد، وقتی علتش رو ازش پرسیدن، گفت شما به دنبال منطق نیستین بلکه فقط دنبالِ نتیجه این...بخاطرِ همین، من تونستم با سفسطه ذهنِ شما رو راضی کنم...

من این پست رو نذاشتم که بخوام از جنابِ ازغدی یا خودم دفاع کنم، فقط از جهتِ عنوانِ این پست مخصوصاً بخاطرِ ایامِ پیشِ رو گذاشتم ولی به وهابی و مشرک و آخرش هم به جاهل متهم شدم...

ناراحتیم فقط از این جهت هستش که دوستان رو به اونجا دعوت کردم و اونا هم موردِ لطفِ ایشون قرار گرفتن!!

باید برای حوزه ها با چنین طلبه هایی تاسف خورد!!

از همه ی دوستان به این خاطر عذر میخوام ولی این نکته رو بگم که قطار وقتی به حرکت بیفته سنگ میخوره...

به قولِ شما خدایا کمک کن هرچه زودتر بفهمیم!!

در آخر از همگی التماسِ دعا دارم...
در پناه حق

سلام  برای

ساتید و دانشجویانِ اروپایی و آمریکایی حرف میزنن ؟؟
پاسخ:
سلام

بله؛ اگه برنامه ی "طرحی برای فردا" رو دیده باشین، می بینید که برای همه ی اقشار جامعه من جمله روحانیون، و حتی اساتیدِ اروپایی صحبت کردن...

۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۷ آقای جــــــــــــــــــــــــــــــــــــوگیر
سلام
بلاگفا که کار می‌کنه کلی ها هر روز نظر می‌ذارن
هر روز وبلاگم میلیارد ها بازدید کننده داره (خنده)
من با نظرات شما موافقم
و حضرت محسن هم روح دمیده شده و شهید شده.
من از یک منظر دیگه می‌خوام نگاه کنم.
اگر خوب دقت کنیم متوجه می‌شیم تمام بلاهایی که سر ما اومده قبلا سر پیامبران یا ائمه اومده.
از یتیم بودن فقیر بودن پولدار بودن فرزند ناخلف و ..... و از اون جمله حضرت زهرا و حضرت محسن
و البته بلاهای ائمه مثل ما بلاهای تنبهی نیست بلاهای ترفیعی هست.
اما فکر کردن به این مطلب به ما صبر می‌ده که انواع بالاها رو تحمل کنیم.
پاسخ:
سلام

پس بلاگفا حتماً با من مشکل داره!

میلیاردها بازدید کننده؟!!
پس شاید بخاطرِ همین وقت نمی کنید کامنت ها را تایید کنین!! :)

ممنون از هم نظری...

بله نگاهتون درسته...
اصلاً هیچ اتفاقِ جدیدی در این عالم نمی افته، فقط ظرفیت هاست که متفاوته...
و مسلما نگاهِ ما به بلا با نگاهِ ائمه از زمین تا آسمون فرق داره!
هم آزمایشاتی که بهش مبتلا شدن سخت تر بود و هم به مراتب قربِ بیشتری پیدا کردن...

۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۴ فاطمه صادقی
سلام:)
اولن ممنونم ک ب وب من اومدین وکلی لطف کردین:)
اما این هفته محسنیه که کلی تازگیا راجبش بحث میشه تا حالا کجا بوده:/
نمیدونم اما من راجب این موضوع فقیه که نیستم نمیتونم بگم نظرم درسته
اما اگه کار به افراط کشیده بشه کارصددرصد غلطه..
وباید در نظر اءمه واحادیث این مطلبو بگردیم پیدا کنیم...
کمم بیایم واس امام زمان خودمون اشک بریزیم که کلی غریبه:(
بازم ممنون ک اومدی..
فعلا.یاعلی....
پاسخ:
سلام

خواهش میکنم، وظیفه م بود... :)

والا حرفِ جنابِ ازغدی هم همین بود که این محسنیه رو کی و چرا به این صورت باب کرده!!

دقیقاً حرفِ درستی رو اشاره کردین...
باید ببینیم ائمه یه موضوع رو که ما این همه روش اصرار داریم، در موردش صحبت کردن یا نه و روایاتی در این مورد بهش اشاره شده!!

قبلا یه جایی خونده بودم مردم همه ی ائمه رو دوس دارن اما امامِ زمان رو نه!
چون ائمه ی قبلی رو فقط دوست دارن اما از امامِ زمان باید اطاعت کرد! :(

ای داد بیداد...

خواهش میکنم...

علی یارتون



سلامی دوباغره

البته به نظرم لحن اقای رحیم پور اصلا خوب نبود

حاج اقا عالی استدلال درستی اوردند
گفتند اگه اینطور باشه حضرت علی اصغر هم فقط شش ماهه بودند

چقدر ما شیعیان به اقا علی اصغر استغاثه میزنیم و حاجت هم گرفتیم ..

البته در خصوص دهه هایی که میذارن شاید نظرشون درست بوده نمباید دین اسلام دین غم و اندوه معرفی بشه
پاسخ:
علیکم السلام

بنده اگه اغراق نباشه بیشترِ صحبت های ایشون رو شنیدم و همیشه لحنشون به این صورت بوده چون دردِ دین دارن!!

دیگه کسیکه نه تنها برای نخبگان و روحانیون و اساتیدِ کشوری بلکه اساتید و دانشجویانِ اروپایی و آمریکایی حرف میزنن مسلماً از روی هوی و هوس حرف نمی زنن!!

بزرگوار حرفهای آقای عالی درست، ولی در موردِ حضرتِ علی اصغرِ از امام سجاد ما روایت داریم، اما در موردِ حضرتِ محسن که هنوز متولد نشدن، نوشتنِ کتابِ چند صد صفحه ای اونم از طرفِ یه نویسنده ی معمولی چه معنی داره!!
حرف سرِ معصومِ و لا غیر...
معصومین 14 نفر بودن...
دیگه از حضرتِ ابوالفضل با اون همه سجایای اخلاقی که تو عالم بالاتر نداریم ولی معصوم نیستن...
معیارِ ما دو چیزِ: کتاب الله و عترتی...
ضمنِ اینکه خودِ معصوم علیهم السلام فرمودن اگر حرفِ ما با قرآن مطابقت نداشت اون رو به دیوار بکوبید!

بنده تمامِ این جواب هارو اونجا دادم، اینجا خدمتِ شما هم عرض میکنم...
حاجت گرفتن از ائمه لطفِ اونهاست نه وظیفه شون...
ما به قدری این مساله رو جا انداختیم که مساله ی هدایت و ولایت کمرنگ شده و انقد که مردم انتظارِ حاجت گرفتن از ائمه دارن، ولایت پذیر نیستن!!

بنده حرفم دفاع از شخصِ رحیم پورِ ازغدی نیست، طبقِ روایتِ... (لاننظر من قال انظر ما قال)

بحثم سرِ حرفِ ایشونِ که نباید بدعت در مراسمِ مذهبی صورت بگیره...

بحثِ غم و اندوه نیست، بحثِ بدعتِ...
وگرنه امثالِ بنده و شما خوب میدونیم که غمِ ائمه شادی و آرامش آوره و اگر اشکی هم ریخته میشه برای حالِ زارِ خودمونِ...!!
وگرنه ائمه نیازی به اشکِ و غمِ ما ندارن...

افرادی هم که با این توجیهِ غم و اندوه به این مراسم ایراد میگیرن، حرفشون خیلی وارد نیست!!
چون خیلی وقتا با خودِ معصومین مشکل دارن نه با مراسمِ مذهبی!!

سلام
رفتم خوندم، کامنت هم نوشتم. اگه تایید نشد، اینجا میذارمش...
ولی خیلی تعجب کردم! خیلی هم تو مسائلی که باهاش درگیر بودم، امثال این اتفاق برام پیش اومده...اصن داغون شدما!!!
هیچی به اندازه ی بحث سر بدیهیات، و اتهام زدن های عجیب و غریب، حالمو بد نمیکنه!
ان شاءالله که درست بشه این وضعیت... وگرنه یه روز میشه که هر کی با گچ یه دایره دور خودش میکشه میگه : «توی دایره اسلامه، بیرونش هر کی هست بیخود کرده هست! فریب خورده یِ انحرافیِ مغرضِ وقیحِ اسلام زیر سوال برِ فلان فلان شده.. اصن ولم کن بذار حالیش کنم اینو!!...»

:|
پاسخ:
سلام

لطف کردی...
اونجا کامنتش خود به خود ثبت میشه بعد جواب داده میشه، حتما ثبت نشده...

درسته حرفات، قضیه ی هرکسی از ظن خود شد یار من!!

به نظرم وقتی حرفای یکی رو گوش نکنیم به این سبک مورد اتهام قرارش میدیم...
من شدیدا به حرف شهید مطهری در مورد قطار اعتقاد دارم...
یعنی تا وقتی قطار حرکت نکنه کسی بهش سنگ نمیزنه، اما وقتی راه میفته...!
این بدیهیات که تو گفتی هم از این دست...
آقای رحیم پور یه حرفی رو مطرح کردن تازه اونم با سند و مدرک، اونوقت این چنین بهشون اتهام زده میشه...
حالا بحث من اصلا دفاع از شخصیت ایشون نیست...
حرفم سر بدعت مذهبی بود که اون بنده خدا فقط مغلطه میکنه!!

امان از حرف آخری که نوشتی که هم تلخ بود هم حرف حق...
انشاءالله درست بشه این وضعیت...



سلام ...
جناب رحیم پور انتقاد کرده بودند که چراگروهی دهه محسنیه میذارندو....

دقیقا نص جملاتش یادم نیسات
و ادامه مطلب خونده بودم حاج اقا عالی عصبانی شده بودند
گفتند ما حق نداریم با عقل کوچیکمون درباره همه چیز اظهار نظر کنیم و....

پاسخ:
سلام

اظهار نظر با عقل کوچیک...!!
یه منطق ساده س!!

ایشون انتقاد کرده بودن که چرا ایام محسنیه برا طفلی که به دنیا نیومده میذارن و دیگه اینکه چرا کتاب چند صد صفحه ای در وصف فضائل ایشون می نویسن!!

جالب اینجاست که باید عرض کنم ما چیزی به اسم دهه ی فاطمیه هم نداریم اونم دو دهه!! ( فاطمیه داریما )، البته بحث حرمت نگه داشتن جداست ولی...

بیشتر از این نمیشه حرف زد...!!
بگذریم...

سلام بله اتفاقا یک شهید تو استان گیلان هست
به نام سید جواد موسوی  ایشون سن 19 سالگی شهید شدند

بارها جواب حاجتمندا رو دادند  ...وقبرشون پاتوق عشاق و گرفتاران شده




پاسخ:
سلام

نوجوون و جوون زیاد در این راه دادیم...
اونا وظیفه ی خودشون رو انجام دادن اونم به نحوِ احسن...
انشالله ما هم بتونیم وظیفه ی خودمون رو به درستی انجام بدیم و خلاصه خسر الدنیا و الاخره نشیم!

سلام من نمیدونم چی بگم اما نمیشه از یه آدم متشخص این حرفو انتظار داشت
پاسخ:
سلام

کدوم حرف؟!

۲۱ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۵ یک خبرنگار ...
... :))
آره ...

+ خوندم ...
خُب من که اطلاعاتِ کافی در این مورد ندارم ...
اما با نظر شما تو این بحث موافق ترم ...
به نظرم روشن توضیح دادید ...

+ خدا نکنه بین علما اختلاف بیفته !! ... :)

پاسخ:
:)

نظرِ لطفِ شماس خبرنگار جان :)

ای بابا، کدوم علما؟!! :)

به نظرم یه دو دوتا چارتای ساده س!
و به نظر میرسه که فقط مغلطه شده!
و یه حرف مدام تکرار شده!

چی بگم والا...

۲۱ مهر ۹۴ ، ۰۰:۲۴ یک خبرنگار ...
سلام ،
آدرس اشتباهه گویا ... !!!
پاسخ:
سلام

نه درسته، داشتم تازه پست رو میذاشتم... :)

۲۱ مهر ۹۴ ، ۰۰:۲۳ دختر حــَوا :)
سلام!
لینک اشتباس :) باید یه دونقطه قبل اون ممیزا بذارید
پاسخ:
سلام دختر حوای عزیز

تشکر از راهنمایی، داشتم تازه پست رو میذاشتم که شما کامنت گذاشتی... :)

به هرحال ممنون...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">