" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۱۱ ب.ظ

13 ساعت تاخیر...!!

امیرالمومنین (ع): آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم نیز بپسند و...( امام، عارف، فیلسوف، عشق، پدر،...)

ایمانوئل کانت: چنان عمل کن که رفتارِ تو به یک قاعده ی عمومی تبدیل شود.(فیلسوف عقل گرا)

 

یه خبری تو ایمیل به دستم رسید که تیترش نوشته بود یه پروازِ آمریکا با 13 ساعت تاخیر روبه رو شد...!!

اولش نسبت به این خبر بی تفاوت بودم، با خودم گفتم خب که چی برای همه پیش میاد، مثلا پروازای کشورِ خودمون که رکورد زدن تو این ماجرا...اما بعد پیشِ خودم گفتم آمریکا؟؟!! 13 ساعت تاخیر؟؟!!

ماجرا از این قرار بود که یه فردِ یهودیِ دین دار، تو هواپیما حاضر نشده بود رو صندلی ای بشینه که سمت راست و چپش 2 خانم نشسته بودن (2 خانم با اصلیت هندی)

از اونجایی که پولدارترین آدمهای روی کره زمین یهودیان شناخته شدن، این فرد یهودی گفته بود من حاضرم کلی پول به این 2 خانم بپردازم ولی این 2 کنارِ من نشینن...

اون 2 خانم هم گفته بودن به ما ربطی نداره، ما صندلیِ تعیین شدمون رو جابه جا نمی کنیم...

خلاصه اینکه این ماجرا باعث شده بود 13 ساعت هواپیما با تاخیر مواجه بشه!!

 حتی در یه خبرِ دیگه خونده بودم که در جامعه ی یهودیان، سرویس های مدرسه، بینِ دختران و پسران فاصله میندازن که گناهی صورت نگیره!!

برام جالبه که یهودیان خودشون رو حفظ میکنن ولی وقتی میخوان فیلم هاشون رو به دنیا مخابره کنن، فیلم هایی با مشکلاتِ جنسی، روابطِ آزاد و... پخش میکنن!!

برام جالبه که تو کشورِ ما اگر دانشگاهی فقط به صورتِ یکدست دانشجوی دختر یا پسر داشته باشه اسمش برای تحقیرِ اونجا میشه دبیرستانِ دوم، ولی یهودیان این جداسازی رو تو جوامعِ خودشون انجام میدن!!

برام جالبه که یهودیت برای پاک موندنِ جوونای خودش از جون و دل مایه میذاره، اما تو کشورهای اسلامی  بعضی از جوونا دارن با بی کفایتیِ مسئولین یا بی تفاوتیِ پدر و مادراشون به قهقرا میرن!!

برام جالبه که به اسمِ اجتماعی شدن، بعضی دانشجوهای دختر و پسر، تو دانشگاه به هرکاری سرگرمن جز درس خوندن!!بعد به وقتش که میشه میگن ما باید به عنوانِ نخبه از این کشور بریم چون به ما امکاناتِ تحصیلی داده نمیشه!!

کاش واقعا درد فقط دردِ نداشتن امکاناتِ تحصیلی بود نه آزادیِ روابط!!

از این نکاتِ جالب برام زیاده اما خب بماند!!

 

"ودت طائفه من اهل الکتاب لو یضلونکم و ما یضلون الاّ انفسهم و ما یشعرون"

گروهی از اهل کتاب دوست دارند که شما را گمراه کنند، حال آنکه گمراه نمیکنند مگر خودشان را، و آنها نمی فهمند./ سوره آل عمران، آیه 69



«والسلام علی من التبع الهدی»



 

۹۳/۱۱/۰۵
سوته دلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">