" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۳۷ ب.ظ

حبابِ روی آب...

مدت ها قبل که ماجرای عربستان و اون اتفاقات کثیف و شهادت حجاج اتفاق افتاد، یه عده مثل همیشه روشن فکر، شروع کردن به داد و بیداد؛ که دولت چرا جلوی مردم رو نمی گیره...

هی پولمون رو تو جیبِ عربای سوسمار خور می ریزیم، حج رو تحریم و تعطیل کنید، از اول هم نباید میذاشتن مردم برن...

عرب ها؛ مردمِ ایران رو خوار و خفیف کردن، بی عزت و آبرو کردن...

خلاصه این جریان ادامه پیدا کرد تا اینکه حج تعطیل شد...

اما همون عده که مثل همیشه روشن فکرن!! بعد از جریانِ آمریکا و دستورِ ترامپ، مبنی بر لغوِ ورودِ ایرانی ها و مسلمون ها به آمریکا، لالِ مادرزاد شدن!!

همون عده، وقتی دستورِ منعِ ورود رو شنیدن، به هول افتادن که زودتر ایران رو ترک کنن!!

حتی اگر شده با خفت و خواری برن!!

با بی عزتی و بی آبرویی برن...

با وضعی برن که مردمِ جهان بفهمن که چقد مردمِ ایران، ولعِ آمریکا دارن!

بارها تا فرودگاه رفتن و عودت داده شدن، اما عینِ خیالشون نبود...

آخه خونِ آمریکا رنگی تره خب...


عربستان شد اه اه...

آمریکا شد به به...


ترامپ هم خوب مردِ سیّاسی هستش...

خوب تونست با این کارش، مردمِ ایران رو خوار و ذلیل و بی عزت و آبرو کنه!


همیشه میگن اونهایی که رفتن، مغزهایی هستن که فرار کردن و ایران رو کوچیک تر از سقف آرزوهاشون دیدن!

اما من میگم اونهایی که بی دلیل رفتن، ترسوهایی بودن که توان و تحمل سختی رو نداشتن و هم وطنای خودشون رو، تو سختی ها و مشکلات، رها کردن تا خودشون غرق در آسایش باشن...


اون هم آسایشی که بعید نیست حبابِ روی آب باشه...

اما کاش با این آسایش، آرامشِ فکری و قلبی هم همراه بود!


«ان الذین کفروا بالله و رسله و یریدون ان یفرقوا بین الله و رسله و یقولون نومن ببعض و نکفر ببعض و یریدون ان یتخذوا بین ذلک سبیلا»

کسانیکه خدا و پیامبران او را نکار می کنند، و می خواهند میان خدا و پیامبرانش تبعیض قائل شوند، و می گویند به بعضی ایمان می آوریم و بعضی را انکار می کنیم، و می خواهند در میان این دو، راهی برای خود انتخاب کنند. / سوره نساء، آیه 155



سوته دلان نوشت:

خوب و بدِ هرچیز و هرکس و هرجا رو در هم بپذیریم...



«والسلام علی من التبع الهدی»




۹۵/۱۱/۱۷
سوته دلان

نظرات  (۱۱)

نگران نباشید بی دلیل تصمیم نگرفتن که اونجا برن. رفتن و اتفاقا با خیلی هاشون در ارتباطم و بهترین زندگی هارو( با اختیار و تصمیم خودشون) دارن تجربه میکنن. حتی اگر مطابق میل شما نباشه.

ترسو هم نبودن. اتفاقا کسی که مهاجر هست (در مورد تحصیلی صحبت میکنم و نه پناهنده چون نمیشناسم و در جریانشون نیستم) آدمی هست که تمام ریسک هارو پذیرفته و خودش رو برای ورود به یک شرایط و یه زندگی جدید داره آماده میکنه. مثل کرمی که داره تبدیل به پروانه میشه( شما بهش میگین احتمالا استحاله فرهنگی). این دید شماست و رفتن برای یک زندگی بهتر دید خیلی های دیگه.

در ضمن شما که ماشالا خودتون رو مقید به قرآن و عمیق نگری میدونید خیلی بعیده ندونسته هرحرفی رو بزنید. دانشجوهای ایرانی مقیم امریکا در حال اعتراض هستند. طبیعتا روشون تاثیر میذاره. چون پدر مادر هاشون دیگه نمیتونن سفر کنن. یه عده هم که در حال فراهم کردن مقدمات مهاجرت تحصیلی به اون ور هم هستن هم معترضن و به شیوه های مختلفی اعتراض میکنن. هرکسی در جهت منافع خودش عمل میکنه.

کسایی هم که اعتراض کردن به حج و گفتن پول توی شکم اعراب نریزین بعضی هاشون اعتراض کردن به این قانون و بعضی هم نه. همه اگاهی ندارن و لزوما منفعت همه ایجاب نمیکنه دفاع از هرچیزی رو.

آدمای در طیف های مختلف فکری هستن. این رو بپذیریم خواهشا. همه نباید مثل من فکر کنن تا جامعه سعادتمند بشه.

+اگر کسی مطابق میل و چارچوب و خط کشی های فکری من زندگی نمیکنه دلیل نمیشه آرامش نداشته باشه. شاید فقط تعریف آرامش برای اون فرق داره. آدما قرار نیست اصلا مثل من لزوما فکر کنن تا برن بهشت.

پاسخ:
سلام

بهتر نبود به عنوان منتقد، اصول انتقاد رو رعایت می‌کردین؟!
شما پست رو کامل خوندین؟! به گمونم نه!!
مگه من گفتم به میل من زندگی کنن؟!
اون کرمی که شما بهش میگین تبدیل به پروانه میشه با مهاجرت! توهین به ۸۰ میلیون ایرانی هستش که دارن تو این کشور با تمام مشکلات زندگی میکنن!
مگه من گفتم چرا برا تحصیل میرن؟!
حداقل الان تو بستگان هر خانواده ایرانی، یکی مهاجرت کرده به هر دلیلی!
حرف بنده این بود که نیاز به این همه حقارت کشیدن برا رفتن نیست! اونم دقیقا زمانی که ترامپ، اوج حماقت و جهل خودش رو نشون داد!
اگه عربستان به مردم ما توهین کرد، آمریکا و ترامپ هم توهین کرد! 
اما چرا سرمون رو عین کبک کردیم تو برف و نمی‌خوایم ببینیم؟!
من نه به کسی توهین کردم و نه نظر شخصیم رو به کسی القا کردم!

نمی‌دونم کجا اشاره کردم به اینکه آدم مقید به قرآن و عمیق نگری هستم، اما در کل ارتباط این موضوع رو با حرفهای شما و پست خودم متوجه نشدم!!

+ جسارتا شما خوب مغالطه می‌کنید!!
آرامش یه امر درونی و روانی هستش که برای هرکسی به یه صورت معنی پیدا می‌کنه...
اما این هیچ ربطی به بهشت و جهنم رفتن نداره!
اصول مشخصه، حالا شمای نوعی این اصول مشخص رو رعایت کردی میری بهشت، در غیر اینصورت نه!
شاید یکی با مواد مخدر آرامش پیدا کنه! یعنی اصولش درسته؟!
از نظر شما هدف وسیله رو توجیه می‌کنه و این به شدت نگاه خطرناکی هستش!!

ضمنا اگه سری بعد، صلاح دونستید که کامنت بذارید با اسم و رسم و آدرس تشریف بیارید وگرنه از جواب دادن و ثبت کامنت معذورم!!

سلام 
این ایه همیشه برای عاشقان غرب به ذهنم می رسه. که مسلمان ها را رها می کنند و زندگی در زیر ولایت کفر را دوست دارند
لَّا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ وَمَن یَفْعَلْ ذَٰلِکَ فَلَیْسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَیْءٍ إِلَّا أَن تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً وَیُحَذِّرُکُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِیرُ
 افراد باایمان نباید به جای مؤمنان، کافران را دوست و سرپرست خود انتخاب کنند؛ و هر کس چنین کند، هیچ رابطهای با خدا ندارد (و پیوند او بکلّی از خدا گسسته میشود)؛ مگر اینکه از آنها بپرهیزید (و به خاطر هدفهای مهمتری تقیّه کنید). خداوند شما را از (نافرمانی) خود، برحذر میدارد؛ و بازگشت (شما) به سوی خداست
سوره آل عمران آیه 28
و این آیه برای 
پاسخ:
چه آیه به جا و درستی...

ممنون از تذکرتون...

سلام
و سپاس از لطف همیشگی شما ...

+ سال جدید بر شما و خانواده محترم هم مبارک ...
با آرزوی سربلندی و توفیق روزافزون ...

+ بهار بستر مهر است و دفتر معرفت ...
بهارتون سرشار از یاد و نام و نگاه خداوند ...

و التماس دعا ...

پاسخ:
سلام 

خواهش میکنم...

ممنون، همچنین برای شما و خانواده محترم...
انشاءالله...

+به به، چه دعای قشنگی...
همچنین برای خودتون...

+محتاجیم به دعا...

۱۴ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۰۰ محمد رضا مومنی
سلام بر بنده ی پاک و مخلص خدا

خیلی نثر روانی دارید
و
بدرستی از آیات استفاده میکنید


فقط
چون مورد قضاوت قرار میگیرید از بیان حقایق ، یکم سخت میشه براتون

در کل
کارتون خیلی درسته
پاسخ:
سلام بر جناب مومنی همیشه همراه...

شما لطف دارید...
و باز هم لطف دارید...

ای کاش بنده خالص و مخلص خدا بودم!

ممنون از اینکه این مطالب رو دنبال می کنید...

روشن فکران ِ متوهم... اونا به قضیه ی هرچی ما بخوایم عین درستیه ایمان دارن فقط.
پاسخ:
ای دل غافل...
سرخوش آن عیدی که آن بانی نور

ازکنار کعبه بنماید ظهور

قلبها را مهر هم عهدی زند

از حرم بانک انا المهدی زند

اللهم عجّل لولیک الفرج



سلام علیکم ..
سال نو بر شما مبارک..
ان شالله شما و خانواده محترم در پناه خداوند سالم و صالح و خوش قدم و خوش روزی و عاقبت به خیر باشید
پاسخ:
علیکم السلام...

سال نو بر شما هم مبارک...

انشاءالله برای شما و خانواده محترمتون هم سالی پر از خیر و برکت و سلامتی و موفقیت باشه...

فرات بن ابراهیم در تفسیر خود روایت می کند: جابر به حضرت ابوجعفر امام باقر (ع) عرض کرد فدایت شوم، ای پسر رسول الله! حدیثی درباره جده ات حضرت زهرا (س) و در فضیلت و شرافت آن بی بی برای من نقل کن که چون من آن را برای شیعیان بازگو کنم، خوشحال شوند.
حضرت باقر (ع) فرمودند: پدرم برای من حدیث کرد از جدم از رسول خدا (ص) که چون روز قیامت بر پا شود، 


حضرت باقر (ع) گفتند: ای جابر سوگند به خداوند که فاطمه در آن روز چنان شیعیان و محبان خود را جدا می کند همانند پرنده ای که دانه های خوب را از دانه های بد جدا می کند. چون فاطمه با شیعیان خود به در بهشت برسند، خداوند در دل آنها می اندازد که نگاهی به اطراف بنمایند و چون به اطراف نظر کنند خداوند می فرماید: ای محبان من! سبب التفات و توجه شما چیست؟! من که فاطمه دختر حبیب خود را شفیع شما قرار دادم! شیعیان می گویند: ای پروردگار ما دوست داریم که قدر و منزلت ما در امروز شناخته شود! خداوند می فرماید: ای حبیبان من! برگردید و نظری بیفکنید و ببینید، هر کس شما را به جهت محبت به فاطمه دوست داشته است، هر کس شما را به جهت محبت به فاطمه غذا و طعام داده است، هر کس شما را به جهت محبت به فاطمه پوشانیده است و هر کس شما را به جهت محبت به فاطمه آشامیدنی خورانده است؛ نظر کنید و ببینید، هر کس به جهت محبت به فاطمه زشتی و غیبتی را از شما برگردانیده است؛ دست او را بگیرید و داخل در بهشت بنمائید!
حضرت باقر (ع) فرمودند: سوگند به خدا که در میان مردم غیر از کافر و منافق و شک کننده در امر توحید هیچکس باقی نمی ماند و چون اینان را در دوزخ ببرند در میان طبقات آن ندا کنند -همانطور که خدای تعالی فرموده است-: «فما لنا من شـ'فعین * و لا صدیق حمیم؛ از برای ما هیچ شفیعی نیست، و هیچ دوست مهربانی نیست»، «فلو أن لنا کرة فنکون من المؤمنین؛ ای کاش برای ما یک بازگشت به دنیا بود، تا از مؤمنان بودیم» (شعراء/ 100-102)
پاسخ:
ممنون از لطفتون...

سلااااام

چه تعبیر خوبی واقعا آیه ی به جایی بود در این مورد 
وقتی بیدار میشن که سرشون به سنگ بخوره

ممنون از تحلیل خوبتون :)
پاسخ:
سلام 

آره واقعا آیات مهر تایید و یا رد بر کارای ماست... بسکه به جا هستن، حیف که ما درک فهم آیات رو نداریم متاسفانه...

لطف دارید...

سلام، 

چرا دلخوری! خب شما برو عربستان!
پاسخ:
سلام 

از حرفای من دلخوری برداشت شد؟؟!!!

حرفم با اونایی هستش که آمریکا رو بزرگ می کنن به هر قیمتی اما خونه خدا رو کوچیک میکنن به هر قیمتی...
وگرنه اگر به من باشه که هیچکدومش رو نمیرم با خفت و خواری...
هروقتم لازم شد با عزت و آبرو میرم، چه آمریکا چه عربستان...


اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
الهی آمین...

به قول یه بزرگی میگفت: ما ایرانی ها، متاسفانه همه چیز رو صفر و صدی میبینیم ! حد وسط نداره !
پاسخ:
اون بزرگ درست گفته، ما هم قبول داریم... البته با تاسف 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">