" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۲۸ ب.ظ

دلم از دستِ خودم خونِ...

لطفاً این پست رو به هیچ وجه با دیدِ سیاسی نخونید!!

 

چند روز پیش به یه وبلاگی سر زدم که عنوانش به این صورت بود: "صرفاً جهتِ خنده"...

وقتی مطالبش رو دیدم برام جای تعجب داشت که برای خندوندنِ بقیه از تمسخرِ یه فردی استفاده شده بود!

به این صورت که در موردِ رییسِ ادب و فرهنگِ فارسی مطلبی مطرح شده بود که به جای فلان کلمه، فلان کلمه رو قرار داده...

البته که به گفته ی خودِ جنابِ رییس تا به حال این کلمات رو هم نشنیده چه برسه به اینکه بخواد براشون جایگزینی در نظر گرفته باشه اون هم برای حفظِ زبانِ پارسی!!

 

این فاجعه س که تو یه مملکتِ اسلامی (حتی به اسم!) با اکثریتِ جمعیتِ مسلمون (حتی به اسم!) زندگی می کنیم و وقتی قرآن رو می سوزونن رگِ غیرتمون برافروخته میشه و زمانی که به پیامبرِ رحمه للعالمین بی احترامی میشه، کمپین عشاق می سازیم، اما وقتی چیزی بابِ میلمون نیست شروع به هتاکی و حرمت شکنی می کنیم!

اینکه فوتبالیست های خودمون بد بازی می کنن، اما برای خالی کردنِ عقده ها، فوتبالیستِ غربی رو با فرهنگِ پارسی آشنا می کنیم!

اینکه فلان بازیگر که وقتش رو میذاره تا صرفاً لحظاتی مفرح برای مردم در رسانه ی عمومی ایجاد کنه رو با برچسب زدنِ سیاسی منزویش می کنیم!

اینکه وقتی یکی رو قبول نداریم و ازش خوشمون نمیاد، اولین کاری که می کنیم توهین و تمسخر شخصیتِ اون فرد و کوچیک کردنشه!

اینکه...

نمیدونم کجای رفتارمون در عمل به حضرت محمد ص رفته!

دلم خونِ از کمپین ساختن ولی رهروِ راهش نبودن...

دلم خونِ که یه فردِ یهودی روی سرِ پیغمبر زباله می ریزه، ولی وقتی یه روز این کار رو انجام نمیده، پیغمبر جویای احوالش میشه، اما، ما به هم دین و هم کیشِ خودمون هم رحم نداریم، چه برسه به غیرِ مسلمون!

دلم خونِ که توهین و تمسخر که تو قرآن هم نهی شده رو، روشی قرار دادیم برای کوچیک کردنِ افراد...

دلم خونِ که ظرفیتِ محدودی داریم و نمی تونیم به آدم هایی که دوستشون نداریم احترام بذاریم حتی اگر از لحاظِ سیاسی نظرِ مارو جلب نمیکنن!!

دلم از درجا زدنم در آدابِ مسلمونی خونِ...

شب های قدر، عرفه، محرم،... همه میان و میرن، اما من همچنان دلم از مسلمون بودنِ خودم خونِ...

 

«فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظّا غلیظ القلب لانفضوا من حولک، فاعف عنهم و استغفرلهم و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله، ان الله یحب المتوکلین»

به سببِ رحمتِ الهی در برابرِ مومنان نرم و مهربان شدی، و اگر خشن و سنگدل بودی از اطرافِ تو پراکنده می شدند، پس آنها را ببخش و برای آنها آمرزش بطلب و در کارها با آنان مشورت کن، اما هنگامی که تصمیم گرفتی قاطع باش و بر خدا توکل کن، زیرا خداوند توکل کنندگان را دوست دارد. / سوره آل عمران، آیه 159

 

سوته دلان نوشت:

مهربان خدای من...

با بخشش؛ چیزی از خزانه ی تو کم نمی شود!!

کمی از رفتارِ محمدت، محبوبِ دو عالمت بر ما هم ببخش...


+التماس دعا در روزِ عرفه؛ روزِ بندگی...

 

 


«والسلام علی من التبع الهدی»

 

 

 

۹۴/۰۶/۳۱
سوته دلان

نظرات  (۱۶)

۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۵:۴۲ تبسّمِ عشق

شاید که نفس را به مذبح عشق بریم..."

 

عیدت مبارک جانِ دلممم ^_^

 

این لبخندم رو به همه کسی نمیدماااا...الان واسه سایه جون به لبم نقش بست...

 

شوخی کردم عیدِ لبخند به لبات بشینه عزیزدلم،البته جدی بوداا :))

پاسخ:
امیدوارم...!

ممنون دوست خوبم، عید شمام مبارک :)

زنده باشی و تندرست؛ انشالله همیشه به لبت لبخند باشه و دلت بی غم :)

در پناه حق

سلام عزیز
عید شما مبارک...
هععی... چه میشه گفت... خدا به داد برسه...
چقد جالب که منم امشب تو یکی از بندهای مطلبم، دقیقا به همین اخلاق غیر انسانی -اسلامی که بماند!!- اعتراض کردم، اونوقت اومدم دیدم مطلب شمام راجع به همینه ^_^
خدا خیرت بده...خوب نوشتی دوستم ...
قلمت همیشه بر حق باشه ان شاالله...
پاسخ:
سلام شادی جان

عید توام مبارک...

ئه پس تله پاتی بوده، انشالله خدمت میرسم... :)

نظر لطفته خواهر خوبم...

قلم شمام انشالله همیشه در راه خودش باشه...

در پناه حق

سلام

من هم یک فرد از این جامعه خدا کاش لیاقت بده و قاطی این جور افراد نکنه 
پاسخ:
سلام

انشالله که اینجوری نمی شین...
بهترین دعا اینه که خدا هوای همه مون رو داشته باشه تا قدم کج برداریم...

فوق العاده.

مث همیشه.

فارغ از محتوای پست که صد در صد بات موافقم، شجاعتی که موقع نوشتن و انتقاد داشتی هم قابل ِ تحسین ِ.


متاسفانه تمسخر بقیه جزو اتفاقات روتین زندگیمون شده.
پاسخ:
نظرِ لطفتونه مثِ همیشه...

ما درس پس میدیم...
بالاخره این نوع نوشتن رو از خودِ شما یاد گرفتم...
زنده باشین و تندرست...

+متاسفانه خلافِ اسلام عمل کردن جزو اتفاقاتِ روتینِ زندگیِ من و امثالِ من شده!!

۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۹:۱۶ یک خبرنگار ...
سلام ،
عیدت مبارک ...

+ التماس دعا ...
پاسخ:
سلام عزیزجان

عید شمام مبارک... :)

+ محتاجیم به دعا...

۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۰:۰۴ آقای جــــــــــــــــــــــــــــــــــــوگیر
بیشتر وقتا صد تا خوبی یه آدم رو نمی‌بینیم و یه دونه بدیش رو می‌بینیم و بزرگ و بزرگ و بزرگش می‌کنیم.

پاسخ:
واقعنم همینه...

با این حرف شما یاد داستان حضرت عیسی ع و حواریون افتادم...

بلاقیاس؛ حواریون سگی رو می بینن و هرکدوم ایرادی ازش میگیرن ولی حضرت عیسی میگن این سگ عجب دندونای سفید و قشنگی داره!

این تفاوت نگاه عوام و خواص...!!

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۶ احساس ِ غریب
سلام

عصری پستت رو خوندم و ی عالمه نوشتم و ی عالمه هم خواستم بنویسم

بعد یهو پاکشون کردم...

انگاردیگه از تکرار کردن ی چیزایی خسته شدم،...

ما ایرانیها که یکی از اونا خودم هستم خیلی دین و دینداری رو فراموش کردیم،اصلا بدجور فراموش کردیم:(

خدا خودش کمک کنه به راه راست هدایت بشیم:(
پاسخ:
سلام

لطف کردی مریمِ عزیز بابتِ زحمتی که کشیدی...

میدونی؛ خودمم خسته شدم از این همه مشکل... :(

یه وقتا میگم دیگه ننویسم و کلا بیخیال بشم...

اما بعد دوباره میگم "ان الذکری تنفع المومنین"...
منظور از تذکر هم اول از همه خودم هستم و قصدِ جسارت به هیچکسی رو ندارم.

خدا هدایتمون کنه به راهِ راست، اگرم هدایت شدنی نبودیم راهِ راست رو به سمتِ ما کج کنه!

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۵ فاطیما کیان
"اما وقتی چیزی بابِ میلمون نیست شروع به هتاکی و حرمت شکنی می کنیم!"
این حرفت رو با آب و طلا باید نوشت , خود ما هم شاید به صورت کاملا اتوماتیک وقتی چیزی باب میلمون نیست جلوش وایسیم , خیلی کم پیش میاد کسی در برابر چیزی که دوست نداره آروم باشه اما این بحثش با هتاکی توی پیج بازیگر و یا سایر چیزهایی که نوشتی کم فرق داره , اونجا یک انفالو حلال این دوست نداشتن و باب میل نیودنه ولی این کارو نمیکنن هیچ توهین تمسخر و برچسب زدن میاد روش در صورتی که ما به عنوان یک انسان مختاریم از وبلاگ و حرف ها و یا پیج و چیزی که خوشمون نمیاد خودمون رو دور نگه داریم و کافیه , اونجا فضای عقاید بزرگ تره در حد یکی دو نفر نیست هزاران هزار نفر میخوان با یک چیزی که دوست ندارن بجنگن و کم هم نیارن , این چیزیه که باید ازش ترسید ...
پاسخ:
ممنون از لطفِ شما دوست خوب... :)

این قدرتِ برتر میخواد که یاد بگیریم قرار نیست همه چی طبقِ میل و خواستِ ما باشه...
یعنی اگه قرار بود به این صورت باشه دیگه سنگ رو سنگ بند نمی شد!
یه بنده خدایی می گفت: در دعاهاتون از خدا هم مراقبت کنین، چون شاید شما چیزی رو از خدا بخواین که به ضررِ یکی دیگه باشه و شما الکی اصرار به برآورده شدنِ حاجاتتون دارین، در حالیکه خداوند به علتِ علم و حکمتش هوای همه ی بنده هاش رو داره...

در موردِ بازیگر و یا هر فردِ مشهوری هم به همین صورت هستش...
اگر ما فردی رو دوست نداریم و یا مطابقِ سلایقِ سیاسیِ ما نیست، قرار نیست توهین کنیم و یا فردی رو زیرِ سوال ببریم، باید یاد گرفت که نقدِ منصفانه داشت، و اگر توانایی این کار رو نداریم کسی مارو مجبور نکرده که فلان فرد رو ببینیم که بخوایم از کارش هم ایراد بگیریم!
میشه از اون شخص چشم پوشی کرد...
مشکل اینه که تو هیچ چیزی ادب وجود نداره!
ادبِ سیاسی، ادبِ هنری، ادبِ اجتماعی، ادبِ اقتصادی...
عده ای فکر می کنن هرچقدر هنجارشکن تر باشن موفق ترن!! متاسفانه...

سلام بله اتفاقا بزرگترین دردی که تو جامعه ما وجود داره آتوو بهانه ای بزرگ شده برای معاندان بی خبر همین حرکات و سکنات..
ظاهری اسلامی اما باطنی ...
دکتر شریعتی بزرگ میگه
به او ایمان اوردم چرا که کاخش چند اتاق گلی بود که خود در گل و خاک کشیدن ان شرکت  کرده بود ...

هر حرفی رو نمیشه زد  و شاید سیاسی تلقی  بشه ..
وگرنه خیلی حرفها برای گفتن داشتم
اما بودن کسایی که با لباس دین خیانت کردند
نه فقط  به مردم به اسلام به ائمه اطهار
خدا به حق زهرای مرضیه ازشون نگذره


ان شالله فردا حتما دعاگو خواهیم بود ..
هنوزم تو فکر مرحوم مجتبی تهرانی هستم
با خودم میگم چی خون دلی خوردند که  به این درجه از انسانیت رسیدند .

این التماس دعاهایی  رو که همیشه تو وبلاگم میذارم از ایشون یاد گرفتم ..
بعد سحنران هاش از مردم التماس دعا داشت ..منم یکی از اون کسایی باشم که برام دعا میکنید
تو رو خدا برای منم دعا کنید .. بخدا تعارف نمیکنم من محتاج دعای شمام اخرش هم با صدای صدای هق هق گریه

 برام جالب بود مردی با این روح بزرگ چطور خودشو تا این حد محتاج دعا میدونست ؟؟


پاسخ:
سلام

بله خب همیشه صدمه ای که اسلام از مدعیان دین مداری خورده بیشتر بوده...

ممنون از لطفتون...

خب دیگه انسان هرچقد روحش بزرگ تر بشه بیشتر می فهمه اون دنیا چه خبره!
اما وقتی تمام مدت در غفلت به سر ببری نه شناختی از خدا داری نه اون دنیا و مسلما یِلخی و بی برنامه زندگی می کنی!

هرکسی هوشیار تر، رخ زردتر

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۰۶ یک خبرنگار ...
تشکر ...
الان بهتر شد ...

+ گُل باشه طلبت ... :)
پاسخ:
خواهش میکنم...

زنده باشی، شما خودت گلی، عمرت گل نباشه... :)

سلام
وقتی که دین رو به ارث ببریم نتیجش نباید بهتر از این بشه.

امیدوارم خدا دعای اخرتون رو برای همه مسلمانهای جهان براورده کنه

فقط باید نشست بحال خودمون گریه کرد.
اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
سلام

چه واژه ی جالبی به کار بردین! دینِ موروثی...

الهی آمین...

متاسفم برای حالِ دلم...
به قولِ شما باید گریه کرد!


ما هم التماس دعا
+
ضعف مسئولین دینی و فرهنگی و کم جنبه بودن خودمون باعث ایجاد همچین جوی شده
و متاسفانه داره بدتر هم میشه !
پاسخ:
محتاجیم به دعا بزرگوار

نمیدونم چرا همیشه بخشِ مسئولینِ دینی و فرهنگی عقب تر از چیزای دیگه س!
کم جنبه و اضافه میکنم بی جنبه بودنِ عده ای!!

موافقم؛ روز به روز داره بدتر میشه...متاسفانه

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۴۲ صحبتِ جانانه
نه خب این خون شدن خوبه که!
آدم به خودش میاد با بعضی از دل خون شدن ها
پاسخ:
اینا که بیشتر تلنگر برا خودمه...

وگرنه در خوب بودنِ خواننده های سوته دلان شکی نیست...

به هرحال انشالله که همیشه در پناه خدا باشین و لحظه ای ازش غافل نشین و نشیم...

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۳۹ یک خبرنگار ...
سلام ،
اول اینکه خیلی تاریکه اینجا !! ... :|
می دونم قبلا گفتم ولی حیف مطالب به این خوبی ...

+ صرفا جهت خنده به خودشون مجوز میدن دیگه ... !!
اون وقت صرفا جهت مسلمانی نمیگیم : آموزه های دینی برای عمل کردن هم هست ...

+ آمین ...
و التماس دعا همچنین ...
پاسخ:
سلام

نظرِ لطفِ شماست دوستِ خوبم...

از اونجایی که خاطرِ شما واس ما عزیزِ، در اسرعِ وقت قالب رو تغییر میدم :)

واقعنم همینطوره!
درست خندیدن رو عده ای یاد نگرفتن!
فقط یاد گرفتن به هر طریقی بخندن و به قولِ خودشون شاد باشن!

از مسلمانی فقط "نومن ببعض و نکفر ببعض" رو یاد گرفتیم؛ متاسفانه...

+آمین...
محتاجیم به دعا بزرگوار...

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۳۴ صحبتِ جانانه
آه...

دلَ م خون شد راستش...
پاسخ:
شرمنده...

برای نوشتنِ این پست همچین نیتی در کار نبود که دلِ کسی رو خون کنم...

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۳۳ سید محمد مهدی اسحاقی
سلام
خوشحال میشم به وبلاگم سربزنی
اگه هم نظر بدی که خیلی خوشحالتر میشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">