" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۴ ب.ظ

شکلات و مگس!!

این پست در جوابِ یکی از کامنت نویسای محترم نوشته شده؛ و ارزشِ چندانی برای خوندن نداره...


تا حالا چه این وب چه وبِ قبلی به یاد ندارم که در موردِ حجاب مطلبی نوشته باشم؛ چون اصولاً با کاری که سَمبل کاری و از جهتِ رفعِ تکلیف باشه موافق نیستم...

امر به معروف و نهی از منکر واجبِ و نباید لوث بشه، اون هم با کپی کردن از عکسا و نوشته ها و صرفاً یک امرِ احساسی!!

منم نه در جایگاهی هستم که بخوام امر و نهی کنم و نه علمِ این کار رو دارم...

فقط بخاطرِ سوالِ مطرح شده و از جهتِ احترام؛ به قدرِ باور و البته سوادِ ناقصم جواب میدم...


حجاب همون قدر که برای یه خانم واجبِ برای یه آقا هم واجبِ...

حفظِ نگاه همون قدر که برای یه آقا واجبِ برای یه خانم هم واجبِ...

اما متاسفانه همه چی فرمالیته و یک طرفه شده!!

یعنی یه آقا بدونِ چارچوب لباس می پوشه و هیشکی متعرّضِ این امر نیست!!

یه خانم هم بدونِ چارچوب لباس می پوشه و فقط خلاصه شده به گشت!!


متاسفانه به حجاب، نگاهِ جنسیتی میشه!!

یعنی یه خانم میگه چرا من حجاب داشته باشم و سختی رو تحمل کنم بخاطرِ نگاهِ یه مرد!! اون چشماشو بپوشونه...

و یه آقا هم میگه چرا من نگاهم رو کنترل کنم، یه خانم حجابش رو رعایت کنه!!


غیر از عقل که تنها ممیّزِ انسان و حیوانِ، پوشش هم همین حالت رو داره!

و دقیقاً این دو مورد تنها مواردی هستن که اگه ازشون درست استفاده نشه، انسان از حیوان هم پست تر میشه!!


حجاب فقط و فقط به معنیِ بندگی و مطیع بودنِ...

یعنی چون خدا امر به این مورد کرده باید از طرفِ هر دو جنس رعایت بشه...

و بندگیِ محض یعنی اینکه اگه یه روز از جانبِ خدا دستور به بی حجابی اومد، باید حجاب رو کنار بذاری چون دستورِ خداست...

پوشش فقط یکی از مواردی هست که بنده به علیم بودنِ خدا بیشتر از خودش معترفِ...

هر دستوری رو که رعایت کنی یعنی اینکه خدایا من باور دارم که تو بیشتر از من از همه چی خبر داری!!


وگرنه هیچ دلیلی برای پوشش، چه برای مرد چه زن، در خلوت اون هم به وقتِ نماز وجود نداشت!!


در شبای قدر به علیم بودنِ خدا معترفیم، اما موقعِ عمل که میشه خلافِ این مورد رفتار میکنیم و میگیم خدایا نعوذ بالله تو نمیفهمی!!

خدایا تو نمیدونی که الان گرمِ، الان سردِ، الان تابستونِ، الان زمستونِ و...!!


خلاصه اینکه حجاب یه مساله ای نیست که با یه سوال و جواب حل بشه و متخصصِ خودش رو میخواد و همونطور که گفتم من علمِ حرف زدن در این مورد رو ندارم...

سعی کردم تمامِ جوابا بر اساسِ آیاتِ قرآن باشه ولی اشاره ای در متن نکردم.


فقط این نکته رو بگم که اگر مساله ی حجاب به درستی توضیح داده میشد، هیچوقت لازم نبود که از مثالهای شکلات و پوست شکلات و مگس ... و دیگر مثالهای سخیف برای تحقیرِ جنسِ مرد و زن که اشرفِ مخلوقاتن زده بشه!!



«والسلام علی من التبع الهدی»



 

۹۴/۰۴/۲۰
سوته دلان

نظرات  (۷)

۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۹:۳۴ احساس ِ غریب
سلام خواهر عزیزم

پست قشنگی بود ولی من درموردش نظر نمیدم چون در حدش نیستم:)

پاسخ:
سلام مریمِ خوب :)

ممنون لطف داری...

همینکه خوندی هم سرِ من منت گذاشتی، من خودمم بلد نبودم در موردش حرف بزنم، فقط به احترامِ یکی از دوستان نوشتم... :)

باز آقای قدس می گوید: ایت الله بهجت فرمودند 
« روزی آقا در رابطه با پاداش عمل صالح اگر چه اندک باشد، فرمود: 
یکی از علمای نجف روزی در مسیر راهش به فقیری یک درهم صدقه داد ( البته بیشتر ازآن نداشت ) شب در خواب دید او را به باغی مجلل و دارای قصری بسیار عالی و زیبا دعوت کرده اند که نظیر آن را کسی ندیده بود. پرسید این باغ و قصر از آن کیست؟ گفتند: ازآن شماست تعجب کرد که من در برابر این همه تشریفات، عملی انجام نداده ام. به او گفتند: تعجب کردی؟ گفت:آری. گفتند: تعجب نکن. این پاداش آن یک درهم شماست. که خالصانه و با حسن عمل انجام گرفته است. »


پاسخ:
تشکر بزرگوار

۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۱۲ نشانه گمنام
سلام و عرض ادب بانوووو
طاعات و عبادات قبول
احسنت عالی نوشتی در مورد هر دو طرف چه آقایون چه خانومااااا
اتفقا چند روز پیش درباره ی همین موضوع برنامه ای بود که یه دختر دقیقا به همین مطالب اشاره کرد
ممنونم
یا علی التماس دعای فرج

پاسخ:
سلام خدمتِ نشانه ی عزیز

طاعاتِ شمام مقبولِ درگاهِ حق...

نظرِ لطفِ شماست بزرگوار...

والا چی بگم، حجاب هم مثِ خیلی از مسائلِ دیگه مظلوم مونده و داره در حقش اجحاف میشه!!

کاش من بلد بودم ازش دفاع کنم و البته که خوب دفاع کنم!!

به هرحال یادم باشه که حجاب از طرفِ خداست، هواشو بیشتر داشته باشم...حالا چه مذکر باشم چه مونث...



سلام
بله همینطوره...
و بطور کلی اگر در زمینه ی ضعف عملکرد متخصصین امر مذهب، درهرموردی، ازجمله حجاب و گشت و... دوکلمه کسی انتقاد کنه هم میشه مرتد ضد دین ! واسه همین اشتباه اندر اشتباه همینطوری ادامه داره!

پاسخ:
سلام

یعنی الان عملاً مرتد حساب میشیم دیگه!! :)

یه چیز واضح و مبرهنِ؛ اونم اینکه متاسفانه عده ای غرض ورزانه پوشش رو با مسائلِ سیاسی قاطی کردن و دارن از آبِ گل آلود ماهی میگیرن...

مسئولینِ امر هم با بی تفاوتی یا با روش های غلط به این موضوع دامن میزنن و این وسط اتفاقی که داره میفته بی بندوباریِ روز افزونِ...

ای دادِ بیداد...


۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۰۴ آقایی جــــــــــــــــــــــــــــــــــــوگیر
سلام
علاوه بر حق الله ، توی حجاب حق الناس هم هست. و به این نکته کم توجه می‌شه.

پاسخ:
سلام

موضوع اینه که عده ای خودمحورن و نه حقی برای خدا قائلن نه مردم!!

کسیکه حق الناس رو رعایت نکنه بالتبع حق الله رو هم رعایت نمیکنه!!


یه چیزی بگم همه میدونن حجاب خوبه حالا چه مرد چه زن .بدبختی ما اینه که هنوز بعد 1400 سال باید قبول  کنیم وبقبولونیم اسلام حق هست.
شما همیشه از قران میگید ولی متاسفانه هنوز هم باید قران رو....
و بدتر از اینا هنوزم باید خدا رو ....

اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
اینکه بگیم همه حجاب رو خوب میدونن یکم باهاش مخالفم!!

یعنی حداقل از همصحبتی با خیلی افراد میشه فهمید این موضوعو!!

مشکلِ عده ای که با حجاب دشمنن متاسفانه برمیگرده به مسائلِ سیاسی!!

یعنی فکر میکنن اگه بی حجاب باشن مخالفتِ خودشون رو میرسونن در حالیکه این امر مخالفت با خداست نه جمهوری اسلامی...

پوشش غیر از اینکه یه امرِ الهی هستش، تو کشورِ ما یه قانونم هست!!

خیلی از کشورا برای خودشون قانون وضع کردن، کشورِ ما هم حجاب رو وضع کرده!

این قانون رو افرادی که مسلمون نیستن و به ایران میان متوجه میشن اما مردمِ مسلمونِ کشورِ خودمون که مخالفِ حجابن...!!

بگذریم...

سلام مهندس
+
و مسئولان کشور هم بدترین نوع برخورد با بی حجابی البته در مورد خانم ها رو فقط انتخاب کردن ، گشت ارشاد !

پاسخ:
سلام بزرگوار

میگم که همه چی شده از سر باز کنی و رفعِ تکلیف!! متاسفانه گشت هم از این امر مستثنا نیست...

نمونه شَم بنرهای تبلیغاتیِ مرتبط با حجاب!! :|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">