" سوته دلان "

دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد
  • " سوته دلان "

    دلا معـاش چنـان کن کـه گـر بلغـزد پـای... فرشتـه‌ات بـه دو دست دعـــا نگـه دارد

مشخصات بلاگ
" سوته دلان "

سایـه‌ای بیـش نیستیـم...!!

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ

تحفه ی درویش...

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند

آیا بود که گوشه ی چشمی به ما کنند

 

نیمه ی شعبان همیشه برام مبهم بوده!!

نمیدونم باید خوشحال باشم یا ناراحت...


به قولِ دوستِ عزیزی وجودِ نازنینِ حضرت نعمتی هستش که به ما عطا شده و باید خوشحال بود...

اما وجدانِ خودم رو چجوری با 1176 سال غیبت راضی کنم!!

حالا درسته من در این هزار و اندی سال در خفا بودنِ حضرت دخیل نبودم اما به اندازه ی عمرِ خودم تا به همین حالا که باید جوابگو باشم!!

و بدتر از همه اینکه هیچی تو چنته ندارم تا پیشکش به صاحبِ عصرمون کنم...

 

«فلما دخلوا علیه قالوا یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعه مزجاه فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزی المتصدقین»

هنگامی که بر او وارد شدند گفتند ای عزیز، ما را پریشانی فرا گرفته و بهای اندکی با خود داریم، پیمانه ی ما را کامل کن و بر ما صدقه و بخشش نما، که خداوند بخشندگان را پاداش می دهد. / سوره یوسف، آیه 88

 

با این حال بازم ولادتِ حضرتِ صاحب الزمان رو تبریک میگم...

انشاءلله به دعای حضرت،همه مون عاقبت بخیر بشیم...

 

سوته دلان نوشت:

خوب باشیم یا بد؛ پات نوشته شدیم آقا...


به قولِ یه دوستِ بزرگوار:

اللهم (لطفا و خواهشا و احتراما) عجل لولیک الفرج...


«والسلام علی من التبع الهدی»




۹۴/۰۳/۱۳
سوته دلان

نظرات  (۴)

سلام مجدد.

ممنونم بزرگوار   :)

و البته بخاطر اینکه همیشه ازت "چیزای خوب یادگرفتم" مدیونتم هستم...

خداوند شما را غرق در خیر دنیا و آخرت کند ان شاء الله  :)



پاسخ:
علیک سلام

خواهش میکنم :)

من درس پس میدم خدمت شما، ولی اگه 1 درصدم حرفتون درست باشه وظیفمه و زکات دونسته هام؛ پس دینی به گردنتون نیس، ضمن اینکه این قضیه 2 طرفه س و منم کلی چیزای خوب تو این مدت ازتون یاد گرفتم...

الهی که شمام غرق در نعمات الهی بشین :)
اختیار داری بزرگوار :)
اجازه ی مام دست شماس :)

راستش گفتم بنویسم اینجا که اگر کارم اشتباه بود خودت  بم بگی :)
نمی دونم، شاید من اشتباه فکر میکنم.
اما فکر میکنم وقتی این جمله یا دعاهایی از این دست رور میکنیم ی جور حالت امری داره و بنظرم درست نیست اونجوری با خدا صحبت شه...
برا همین این سه تا لفظ رو اضافه میکنم...
حالا بازم اگر اشتباه فکر میکنم ممنونت میشم راهنماییم کنی.
میدونی که، تسلیم ِ منطقتم :)
پاسخ:
زنده باشین...
نظر لطفتونه :)

اختیار دارید، این چه حرفیه!
من خودمم این دعای شما برام جالب بود و ازش استقبال کردم... :)
اما خب به نظرم یه نکته هم هست اونم اینکه ما ادعیه زیاد داریم که یا از جانب معصوم هستش یا حدیث قدسی...
هرچند که تمام ادعیه ی معصومین هم "و علم آدم الاسما..." هستش.

حالا اگه با زبان خودمون بخوایم دعا کنیم، خب بله یه حالت امری میگیره...
اما خب ما یه دعایی مث ندبه هم داریم که حتی گله و شکایت به درگاه خداست؛"اللهم انا نشکوا..."
یعنی یه جاهایی خود خداوند یادمون داده چجوری باهاش صحبت کنیم! :)
حالا از اونجایی که حرف شما کاملا درسته و ما بنده هام ( جسارت نباشه، خودمو میگم ) بلد نیستیم با خدا چجوری حرف بزنیم؛ بهترین راهش استفاده از همین دعاهاس...

حالا میخواد عجز و لابه باشه یا آه و نفرین یا هرچی دیگه؛ بهترین راه درخواست از طریق همین دعاهاس...
اینجوری ما میتونیم خودمون رو هم بین دعاهای بزرگان بور بزنیم! :)

اما خب برای یه دعای ساده ی درخواست فرج هم دعایی از جنس دعای شما عالیه... :)
و انصافاً دعاتون به دل آدم میشینه؛ خدا که دیگه جای خود داره...

ببخشید زیاد حرف زدم :)

عیدتون مبارک:)
پاسخ:
خوش اومدین... :)

ممنون،عیدِ شمام مبارک :)
سلام.

عیدت مبارک :)

ساقی قدحی پر گن از آن داروی مستی / تا از سر صوفی بپرد علت هستی...

اللهم (لطفا و خواهشا و احتراما) عجل لولیک الفرج.
پاسخ:
سلام

ممنون، عیدِ شمام مبارک :)

عجب شعرِ به جا و قشنگی،ممنونم...

دعای آخر یه جورِ خاصی به دلم نشست.
با اجازه به سوته دلان نوشت اضافه شد :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">